0
محتویات سبد خرید
مقالات تاریخچه
  • 1207
  • 185 مرتبه
تاریخچه کمپانی کی آر کی KRK

تاریخچه کمپانی کی آر کی KRK

24 دی 1402

کمپانی کی آر کی با سابقه غنی و بیش از چندین دهه تجربه، یک برند شناخته شده در صنعت موسیقی به ویژه در زمینه اسپیکر مانیتورهای استودیویی است که با نوآوری و کیفیت، تأثیر قابل توجهی را بر روی صنعت صوتی جهان گذاشته است. کمپانی Krk با تمرکز بر ارائه تجارب صوتی دقیق و پیشگامانه، به نامی قابل اعتماد در میان تولیدکنندگان موسیقی، مهندسان صدا و علاقه مندان به صدا در سراسر جهان تبدیل شده است.
در این مقاله با نگاهی به تاریخچه برند کی آر کی، از شروع اولیه تا موفقیت‌های کنونی آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

شروع اولیه برند کی آر کی
شروع داستان KRK، به اواخر دهه 1980 برمی‌گردد، زمانی که کیت کلاویتر(Keith Klawitter)، موسیقیدان و مهندس صدا این شرکت را تاسیس کرد. او که از کیفیت مانیتورهای استودیویی آن زمان ناراضی بود، تصمیم گرفت مانیتوری بسازد که صدا را با دقت و جزئیات بالا بازتولید کند و پاسخ فرکانسی مسطحی را ارائه دهد.
او اولین محصول خود را با نام Klawitter Krk 6000، روانه بازار کرد واین محصول به سرعت در بین استودیوهای ضبط و تولید کنندگان موسیقی به شهرت و محبوبیت رسید.

 

نماینده فروش محصولات کی آر کی KRK در مشهد

گسترش و رشد برند کی آر کی
کمپانی کی آر کی در زمانی که با افزایش تقاضا خریداران مواجه شد، خط تولید خود را گسترش داد و به ساخت اسپیکر مانیتورینگ‌ های جدید با ابعاد و مدل‌های مختلف روی آورد. کی آر کی در سال 1991، از سری اسپیکرهای VXT که دارای طراحی جدید و بهبود کیفیت صدا بودند، رونمایی کرد ودر سال 2005 و به دنباله این موفقیت، سری EXPOSE هم معرفی شد که در واقع برای استودیوهای سطح بالا و حرفه ای تر طراحی شده بود.
برند کی آر کی در سال 2007 توسط Stanton Group، تولید کننده پیشرو تجهیزات صوتی خریداری شد. این خرید به Krk اجازه داد تا دامنه محصولات خود را گسترش دهد و محصولات خود را به مخاطبان بیشتری عرضه کند و توانست با معرفی سری محصول جدید خود با نام Rokit، به موفقیت‌های جدیدی در این صنعت برسد.

 

فروش اسپیکر مانیتورکی آر کی KRK در مشهد

مشارکت با برندهای گیبسون
کی آر کی در سال 2011، با Gibson Brands، سازنده معروف گیتار و سایر آلات موسیقی وارد همکاری شد. این همکاری، دو برند نمادین در صنعت موسیقی را گرد هم آورد و به Krk اجازه داد تا خط تولید و محصولات جدید خود را گسترش دهد. در سال 2013 و تحت این همکاری، کی آر کی از سری V اسپیکرهای خود رونمایی کرد.

پیشرفت‌های جدید در سال‌های اخیر
برند کی آر کی در سال 2016، سی امین سالگرد خود را جشن گرفت و از نسخه محدود اسپیکرمانیتورینگ Rokit 5 G3 White Noise رونمایی کرد. کی آر کی در سال 2019، موفق به عرضه سری Rokit G4 شد که دارای طراحی جدید و فناوری پیشرفته ای بود و آن را به یکی از بهترین‌های این برند تبدیل کرد.

 

مانیتور مناسب برای استودیو خانگی برند کی آر کی KRK

سوالات متداول
کلمه کی ار کی مخفف چیست؟
کلمه کی ار کی مخفف Keith R. Klawitter، نام موسس این برند است.

آیا اسپیکرمانیتورهای Krk برای استودیوهای خانگی مناسب هستند؟
بله، Krk طیف وسیعی از مانیتورهای مناسب برای استودیوهای خانگی مانند سری Rokit را ارائه می‌دهد.

چه چیزی مانیتورهای Krk را از سایر برندها متمایز می‌کند؟
مانیتورهای Krk به دلیل پاسخ فرکانس مسطح و بازتولید صدای دقیق خود معروف هستند که آنها را به بهترین انتخاب در بین حرفه ای ها تبدیل می کند.

آیا می توانم از مانیتورهای Krk برای اهداف دیگری به جز تولید موسیقی استفاده کنم؟
بله، مانیتورهای Krk را می توان برای اهداف مختلفی مانند بازی، ویرایش ویدئو و پادکست استفاده کرد.

 

فایل های پیوست