0
محتویات سبد خرید
مقالات تاریخچه
  • 1086
  • 423 مرتبه
تاریخچه کمپانی بیرداینامیک  Beyerdynamic

تاریخچه کمپانی بیرداینامیک  Beyerdynamic

10 اسفند 1401

کمپانی بزرگ بیرداینامیک (Beyerdynamic) با سابقه بیش از 90 سال فعالیت، یکی از معتبرترین سازندگان حرفه‌ای میکروفن، هدفون و سیستم‌های کنفرانس، در دنیا می‌باشد. 
کلیه محصولات این کمپانی در شهر Heilbronn آلمان توسط متخصصین و کارشناسان زبده آلمانی طراحی، تولید و تست می‌شوند لذا در هر محصول این کمپانی دانش و تکنولوژی بالا و کیفیت و دقتِ ساخت ویژه محصولات کشور آلمان نهفته است تا کاربر بهترین کیفیت صدا را تجربه کند. 
خلاقیت و نوآوری رکن اصلی را در طراحی‌های این کمپانی ایفا می نماید و حاصل آن دریافت جوایز بین‌المللی متعدد از جمله جایزه ویژه طراحی Red dot و نیز ثبت برخی از تجهیزات طراحی شده در دفتر ثبت اختراعات کشور آلمان بوده‌است.

 

تاریخچه تاسیس کمپانی بیر داینامیک Beyerdynamic

داستان شرکت بیرداینامیک
در سال 1924، با گسترش تجهیزات سینمایی و اهمیت بیشتر صدا در سینما، اویگین بایر (Eugen Beyer)، کمپانی کوچک خود را با نام Elektrotechnische Fabrik Eugen Beyer، در شهر برلین آلمان تاسیس کرد. اویگین بایر، از همان اول با تولید بلندگوهای داینامیک برای سینماها، به شهرت و سود خوبی رسید.
در آن زمان، بیشتر سالن‌های سینما، برای بازتولید صدا، از گرامافون‌هایی استفاده می کردند که از کیفیت مطلوبی برخوردار نبودند.
کمپانی بیرداینامیک، در دهه 30 کار خود را برای طراحی هدفون اغاز کرد و در سال ۱۹۳۷، نخستین هدفون داینامیک جهان با نام DT 48 را به بازار عرضه کرد.
دو سال بعد و در سال ۱۹۳۹، شرکت بیرداینامیک، نخستین میکروفون داینامیک برای کاربری‌های استودیویی با نام M 19 را تولید کرد. محصولی که سالها در ایستگاه‌های رادیویی آلمان استفاده می‌شد و به عنوان تحولی بزرگ در زمینه‌ی میکروفون‌سازی محسوب می‌شد.
در همین اوقات بود که جنگ جهانی دوم آغاز شد و نه تنها موجب رکود عمیق و فلج‌کننده‌ی تولید کمپانی شد، بلکه بخش اساسی تجهیزات و ساختمان آن را نیز نابود کرد و در نتیجه، کار اویگین تا مدتی متوقف شد.

 

لوگو بیر داینامیک logo beyerdynamic

اویگین بایر، سه سال بعد از جنگ، مجددا فعالیت خود را شروع کرد و اینبار شرکت خود را در شهر هایلبرن راه اندازی کرد.او در سال 1953، موفق به تولید هدفن DT49  شد که  تنها برای استفاده در صفحه‌فروشی‌ها و دیسک بارها طراحی شده بود.
شش سال بعد، در سال ۱۹۵۹، اویگین بایر درگذشت و پسر او، مهندس فرد بایر (Fred Beyer) جانشین او شد و در دهه ۶۰ میلادی، نام این شرکت، به بیرداینامیک تغییر کرد.
این شرکت در سال 1976 از نخستین هدفون الکترواستاتیک خود با نام ET 1000، رونمایی کرد و سرانجام چهار سال بعد، با الهام و بهره‌گیری از تکنولوژی هدفون‌های الکترواستاتیک، هدفون تاریخ ساز DT 880 را تولید و به بازار عرضه کرد.
پنج سال بعد با ادامه روند توسعه و گسترش این شرکت، هدفون پشت باز DT 990 و هدفون پشت بسته DT 770 نیز به DT 880 اضافه شدند و در مجموع خانواده‌ای را شکل دادند که سالها توسط آهنگسازان، موسیقی‌دان‌ها، دوست‌داران موسیقی استفاده شدند و حتی همین امروز نیز از بهترین هدفون‌های سطح متوسط جهان محسوب می‌شوند.
در دهه‌ی ۹۰، بیرداینامیک میکروفون‌های محبوب و پرفروشی همانند سری TG-X، مدل MC 742، مدل MCD 100 که نخستین میکروفون استودیویی دیجیتال جهان بود، سری MCE 90 و MC 930 را تولید کرد.
در سال 2002، اتفاقات مهمی در این شرکت رخ داد و فرد بایر، بعد از 42 سال مدیریت، جای خود را به مهندس مکانیک برجسته، ولفگانگ لاکهارت (Wolfgang Luckhardt) داد.
در سال ۲۰۰۵، بیرداینامیک قابلیت MANUFAKTUR را عرضه نمود که به کمک آن می‌شد ظاهر برخی مدل‌ها مانند DT 880 و DT 990 را به‌طور آنلاین سفارشی‌سازی نمود.

 

قیمت خرید و فروش هدفن بیرداینامیک

یک سال بعد، کمپانی بیرداینامیک، با تولید هدفون خلبانی HS 300، بخش تولید تجهیزات هواپیمایی را گسترش داد و در سال ۲۰۰۸، با عرضه‌ی هدست گیمینگ MMX 300، به‌طور جدی به عرصه‌ی هدست‌های گیمینگ رده بالا پا گذاشت.
در سال 2009، کمپانی بیرداینامیک به یک موفقیت بزرگ دست یافت و با استفاده از تکنولوژِی تسلا، هدفون رده بالای T 1 را به بازار عرضه کرد.این هدفون که به عنوان نهایت تکنولوژی داینامیک در زمان خود محسوب می‌شد، بازار را به شکلی عمیق زیر و رو کرد و نظر بسیاری از خریداران را جلب نمود.
در سال ۲۰۱۰، بیرداینامیک سه هدفون شامل مدل پشت بسته‌ی رده‌بالای T 5 p، مدل پرتابل T 50 p و هدفون استودیویی DT 1350 را معرفی کرد که در ساخت هر سه مدل، مانند بیشتر مدل‌های رده بالای بعدی بیرداینامیک، از تکنولوژی تسلا استفاده شده بود و بازخوردهای بسیار خوبی هم دریافت کردند.
دو سال بعد، یعنی در سال ۲۰۱۲، سری هدفون‌های Custom One به بازار عرضه شدند که با قابلیت سفارشی‌سازی ظاهر و صدا، مخاطبان متفاوتی را هدف گرفته بودند.
ودر نهایت در طی سال های اخیر، کمپانی بزرگ بیرداینامیک، با تولید و طراحی محصولاتی همچون هدفون‌های استودیویی DT 1770 و DT 1990، ایرفون رده بالای Xelento، هدفون‌ و ایرفون بلوتوث Amiron Wireless و Xelento Wireless، هدست گیمینگ Custom Gaming، توانسته است سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد و همچنان با تمام قدرت به این مسیر پیشرفت و توسعه ادامه میدهد.

 

مشخصات هدفن مانیتورینگ بیرداینامیک

فایل های پیوست