0
محتویات سبد خرید
ماژول رسانه
  • 1223
  • 12 مرتبه
معرفی کارت صدا فکوسرایت Focusrite Scarlett G4

معرفی کارت صدا فکوسرایت Focusrite Scarlett G4

28 فروردین 1403

Focusrite توسط Rupert Neve در سال 1985 تاسیس شد، زمانی که او یک کنسول میکس سفارشی برای جورج مارتین ساخت. از آن زمان، طیف محصولات این شرکت به طور تصاعدی گسترش یافته است و رده حرفه ای و هم بازار استودیوهای خانگی را در بر می‌گیرد.

 

بررسی ویژگی های کارت صدای فکوسرایت Focusrite Scarlett 4i4 3rd Gen

اولین نسل سری  Scarlettدر سال 2012 وارد بازار شد و نسخه دوم بهبود یافته در ژوئن 2016 عرضه شد. نسل سوم در سال 2019، با ترکیبی از صدای بکر و قیمت مناسب به پرفروش ترین رابط صوتی در جهان تبدیل شد و تا به امروز بیشتر از 6 میلیون کاربر در سراسر جهان مشغول به استفاده از این سری کارت صدا بوده اند. این محبوبیت به دلیل سادگی استفاده و تنوع مدل‌های این کارت صدا به لحاظ تعداد و انواع ورودی و خروجی, سازگاری با سیستم‌های مختلف, کیفیت بسیار مناسب در قطعات استفاده شده و قابلیت جابجایی بوده, که باعث شده طیف وسیعی از کاربران بتوانند در شرایط مختلف و کاربرد های متنوع از تولید محتوای عمومی گرفته تا متخصصین صدا مورد استفاده قرار بگیرند.

 

نمایندگی فروش محصولات فکوسرایت Focusrite

در اواخر سال 2023 میلادی نسل چهارم این کارت صدا با امکاناتی مدرن و کیفیتی مثال زدنی به بازار عرضه شد. نسل چهارم کارت صداهای scarlett در سه مدل solo ,2i2 و 4i4 به کاربران ارائه می‌شوند که به صورت کلی مهم ترین تغیرات در سری چهارم شامل ارتقاء مبدل‌های A/D, پری امپ ها و مدار AIR بهبود یافته را شامل می‌شود.

Focusrite Scarlett دارای یک طراحی جمع و جور جذاب است، با یک بدنه آلومینیومی قرمز رنگ که فوراً قابل تشخیص است و بالا، پایین و طرفین را می‌پوشاند. پشت و کناره‌ها پلاستیک مشکی هستند، این بار با روکش مات که بهبود خوبی نسبت به مشکی براق نسل سوم که تمایل به جذب اثر انگشت داشت دارد. درست مانند نسل سوم، نسل 4 ساخت مالزی یک کارت صدای قوی و مستحکم است که به همان اندازه که برای جلسات ضبط استدیویی مفید است برای اجرای زنده و یا استفاده پرتابل هم میتواند به خوبی پاسخگوی نیاز شما باشد. همه دستگیره‌ها محکم و بدون لرزش هستند و اتصالات کابل ایمن و محکم هستند.

 

فروش کارت صدا فکوسرایت focusrite scarlett 4rd Gen

یکی از تغییرات جالب این سری کارت صدا، جدا بودن جک 4/1 اینچی و ورودی‌های میکروفون XLR در سری 2i2 و 4i4 در مقایسه با سوکت‌های ترکیبی مدل‌های نسل سوم است. در حالی که جک‌های قدیمی XLR و 4/1 اینچی ترکیبی برای تعویض کابل در جلو مناسب بودند، نسل چهارم یک مزیت مشخص دارد. می‌توانید میکروفون‌ها را در پشت وصل بگذارید و ابزارها را در جلو و در صورت نیاز وصل کنید، زیرا ورودی‌های میکروفون XLR پشتی به محض اتصال وردی‌های 4/1 اینچی به‌طور خودکار غیرفعال می‌شوند و شما می‌توانید 4 کابل را به صورت همزمان وصل کنید و از طریق سلکتور نرم افزار انتخاب کنید که کدام یک فعال.

 

فروش کارت صداهای نسل جدید فکوسرایت Focusrite

حلقه‌های ال‌ای‌دی جدیدی در اطراف پیچ ‌های کنترل گین ورودی ها برای نمایش حجم سیگنال ورودی و یک حلقه اضافی در اطراف پیچ کنترل حجم مانیتور وجود دارد که نمایش دهنده سیگنال وردی از کامپیوتر شما می‌باشد (Prefade) در مجموع سه نمایشگر (HALO) ایجاد می‌کند.یکی دیگر از ویژگی‌های مفید جدید نسل چهارم که در مدل های 2i2 و 4i4 سوکت 5ولت USB اختیاری است. این باعث می‌شود این مدل برای استفاده با دستگاه‌هایی که قدرت کافی برای تغذیه آن را ندارند، مانند آیفون یا آی‌پد، ویا حتی استفاده به صورت standalone سازگار باشد.

 

فروش کارت صداهای نسل جدید فکوسرایت در مشهد

در این نسل شرکت Focusrite از مبدل های قدرتمند و درجه یک استودیویی بر پایه RedNet پرچم‌دار Focusrite استفاده شده و صدایی شفاف و محدوده داینامیک چشمگیر 120 دسی‌بل را در اختیار شما قرار می‌دهند مورد تا بهترین عملکرد ممکن را در اختیار شما قرار دهد. به لطف این مبدل ها، نسخه‌های جدید سری Scarlett از سمپل ریت 192 کیلوهرتز و بیت ریت 24 بیت پشتیبانی می کند و از کیفیت صدایی بالاتر بهره‌مند هستند.

همچنین دو مدل 2i2 و 4i4 به پری‌امپ‌هایی تجهیز شده‌اند که گِینی معادل ۶۹ دسی‌بل را به کاربر ارائه می‌کند و امپلی فایر هدفون آنها نیز اکنون قدرتمندتر از همیشه است. این کارت صدا طوری بهینه شده تا بتواند به نسبت نسخه‌های قبلی خود به مراتب صدای بهتری ارائه دهد،‌ تا حد امکان تاخیر کمتری در انتقال سیگنال‌ها داشته باشد و البته نحوه استفاده از آن نیز آسان تر باشد.

 

درباره ی کارت صداهای فکوسرایت Focusrite

کارت صداهای focusrite به پری آمپ فوق العاده با کیفیت، با دقت و عملکرد حرفه‌ای که خود نیز ساخت کمپانی Focusrite می‌باشد، مجهز شده اند. بیش از 25 سال است که پری آمپ‌های حرفه‌ای شرکت Focusrite توانایی و عملکرد فوق العاده دقیق خود را به تمامی استودیوهای پیشرفته در سراسر دنیا ثابت کرده‌اند. حال این کمپانی به طور هوشمندانه‌ای در ساخت کارت صداهای نسل چهارم خود نیز از همین پری آمپ‌ها استفاده کرده تا در نهایت کارت صدایی در اختیار کاربران قرار دهد که نویز فوق العاده ضعیفی دارد، میزان دیستورشن آن بسیار کم است و صدای بی نهایت شفاف و واضحی ارائه می‌دهد.

این درست همان فناوری است که در محصولات برتر کمپانی Focusrite نیز به کار برده می‌شده و در نتیجه آن حجم هدرووم فراوانی در دسترس شما قرار می‌گیرد که آزادانه می‌توانید آن را با انواع میکروفون‌های ریبون، کاندانسر و داینامیک مطابق سازید. و البته همانطور که انتظار می‌رود، برای میکروفون‌های شما یک فانتوم پاور نیز در داخل کارت صدا تعبیه شده است.

 

کارت صداهای باکیفیت کمپانی فکوسرایت focusrite

Air Mode تحسین شده فوکوسرایت با دو حالت افزایش شفافیت سیگنال و درایو غنی و هارمونیک یادآوری یک کنسول استودیویی پیشرفته است، که باعث میشود صدای ضبط شده شما جذابیت بیشتری داشته باشد. قبلاً یک حالت Air در نسل سوم وجود داشت که سعی می‌کرد پری امپ های میکروفون ISA مبتنی بر ترانسفورماتور Focusrite را مدل سازی کند.

رابط‌های صوتی مقرون به صرفه دیگری از Neve، SSL و Universal Audio با ویژگی‌های مشابه وجود دارد که هر کدام از شجره نامه و صدای قدیمی خود استفاده می‌کنند. نسل چهارم Scarlett 2i2 برای ارائه 2 حالت Air به روز شده است Air Presence و Air Presence & Drive. هر دوی این حالت‌ها رنگ‌آمیزی ظریف صدا را در حین ضبط ایجاد می‌کنند. به خاطر داشته باشید که این افکت را نمی‌توان در مرحله بعدی حذف یا تنظیم کرد.

به همین دلیل، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند از آن‌ها استفاده نکنند، در عوض بر روی افکت‌های موجود در DAW خود تکیه کنند تا صدا را در مرحله میکس پردازش کنند. با این اوصاف، دستیابی به یک صدای خاص در مرحله اول مزایایی نیز دارد  می تواند شروع به ساخت کاراکتر خاص صدای شما کند، و یا بعداً کار اضافی را کاهش دهد. حالت‌های Air بدون شک برای اجرای زنده نیز مفید هستند، جایی که به روشی ساده برای تقویت صدا یا ساز خود به صورت زنده و بدون تاخیر نیاز دارید.

 

خرید و فروش کارت صدا فکوسرایت در مشهد

کارت صدا های scarlett سیگنالی بسیار تمیز با noise floor و نویز داخلی بسیار کم و دامنه گین کافی در اختیار شما قرار می دهند. شما می‌توانید از آنها برای ضبط صداهای با کیفیت با میکروفون‌های خازنی و میکروفون‌های داینامیک بدون نیاز به تقویت کننده برای بالا بردن سیگنال ورودی استفاده کنید.

 

درباره کارت صداهای فکوسرایت اسکارلت focusrite scarlett

یکی از ویژگی‌های بسیار مفید در مدل های 2i2 و 4i4 ویژگی Loopback است که به شما این امکان را می‌دهد تا صدا را از هر نرم افزار یا برنامه ای از رایانه خود در محیط DAW ضبط کنید. کاربردهای زیادی برای این کار وجود دارد، از جمله ضبط صدای کنفرانس آنلاین، استریم، یا فقط جمع آوری سمپل برای استفاده در پروژه های شما. این یک فرآیند بسیار ساده است و به طور بالقوه می تواند در زمان و استرس شما برای راه اندازی نرم افزارهای مختلف و گزینه های مسیریابی صرفه جویی کند.

 

فروش کارت صدای نسل جدید اسکارلت focusrite scarlett

تنظیم گین سیگنال ورودی شما همیشه موردی ضروری است تا مطمئن شوید که مقدار مناسبی از سیگنال را بدون افزاش بیش از حد و ایجاد دیستورشن به سیستم ارسال می کنید. در مدل‌های 2i2 و 4i4  با سیستم تنظیم خودکار گین برای شما، این کار را به یک فرآیند ساده تبدیل می کند. با فشار دادن دکمه Auto در پنل جلویی و آواز خواندن یا نواختن به مدت 10 ثانیه، کارت صدا مقدار گین بهینه را تشخیص داده و تنظیم می‌کند.

همچنین ویژگی Clip Safe از شما در برابر دیستورشن ناشی از جهش ناگهانی در سطح سیگنال ورودی محافظت می‌کند. این اتفاق می‌تواند در صورت افزایش ناگهانی صدا رخ پیدا کند مثلا اگر یک گوینده به طور غیرمنتظره صدای خود را بلند کند، یا اگر یک خواننده، صدا را در لحظه افزایش دهد. Clip Safe به راحتی با فشار دادن دکمه Safe در پنل جلویی فعال می‌شود.

 

فروش کارت صدا نسل 4 فکوسرایت

نرم افزار Focusrite Control 2 برای کنترل کارت صدا به صورت دیجیتال نیز برای مدل‌های 2i2 و 4i4 در دسترس است.در تنظیمات می‌توانید نرخ نمونه برداری را کنترل کنید و آن را بین 44.1 کیلوهرتز تا 192 کیلوهرتز ببرید. اما پیشنهاد می‌کنیم فرکانس انتخابی را بر 44.1 کیلوهرتز قرار دهید، هرچه این مقدار بیشتر باشد، فضای بیشتری برای ذخیره فایل‌ها نیاز دارید.

 

تفاوت کارت صداهای فکوسرایت نسل 3 با نسل 4


 

فایل های پیوست