0
محتویات سبد خرید
مقالات تاریخچه
  • 1132
  • 308 مرتبه
برسی تاریخچه شرکت جنلک Genelec

برسی تاریخچه شرکت جنلک Genelec

19 تیر 1402

شرکت بزرگ Genelec، با بیش از چهار دهه تجربه در طراحی وتولید تجهیزات صوتی، سالهاست به دلیل طراحی اسپیکر مانیتورینگ تخصصی و حرفه ای ، مشهور است.
Genelec، در سال 1978، در فنلاند توسط Ilpo Martikainen و Topi Partanen تأسیس شد و توانست از شروع فعالیت  از یک تجارت کوچک محلی تا به الان به یک پیشگام در صنعت صوتی تبدیل شود.

 

در این مقاله به تاریخچه شرکت جنلک میپردازیم و رشد آن و تأثیری که بر دنیای فناوری صوتی داشته است را بررسی خواهیم کرد.
 

شروع فعالیت شرکت Genelec
Martikainen و Partanen، هر دو فارغ‌التحصیل دانشگاه فناوری هلسینکی بودند.ان ها از همان اول، مصمم به طراحی سیستم‌های صوتی بودند که بتواند دقیق‌ترین و مطمئن‌ترین صدا را تولید کند.
ان ها بالاخره در سال 1978 موفق شدند تا اولین بلندگوی اکتیو خود را با نام Genelec S30، طراحی و تولید کنند.در ان زمان ساخت چنین محصولی، به عنوان یک  پیشرفت بزرگ در صنعت صوت، تلقی میشد.
در واقع این بلندگوی اکتیو، تقویت کننده و بلندگو را با هم در یک بدنه ترکیب میکرد و از عملکرد قابل قبولی برخوردار بود.

اسپیکر مانیتورینگ جنلک genelec

نواوری و گسترش محصولات 
شرکت Genelec، در طول دهه 1980، به نوآوری و گسترش دامنه محصولات خود ادامه داد. این شرکت در سال 1984، بلندگویA 1022، را معرفی کرد.بلندگویA 1022، یک بلندگوی دو طرفه اکتیو بود که به طور گسترده در استودیوهای سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت.در ادامه این موفقیت، بلندگویA 1035 در سال 1989 معرفی شد.
1035A، اولین سیستم مانیتورینگ اکتیو در جهان بود، که استاندارد جدیدی را برای مانیتورینگ استودیویی تعیین کرد.

 

اولین سیستم مانیتورینگ اکتیو در جهان ساخت جنلک

فناوری پردازش سیگنال های دیجیتال
شرکت جنلک در دهه 1990، پیشرفت چشمگیری را درزمینه فناوری پردازش سیگنال های دیجیتال (DSP) تجربه کرد.این شرکت در سال 1991، بلندگوی A1031 را طراحی کرد.
این بلندگوی اکتیو برای اولین بار، از فناوری DSP استفاده میکرد و قادر بود کنترل دقیق تری بر روی خروجی صدا داشته باشد و دقت بازتولید صدا را افزایش دهد.
 همچنین در دهه 1990، شرکت جنلک سیستم مانیتورینگ 1034B را معرفی کرد که در بسیاری از استودیوهای موسیقی و فیلم به یکی از تجهیزات ضروری مهندسان صدا، تبدیل شد.

 

 بلندگوی اکتیو جنلک  برای اولین بار، از فناوری DSP استفاده میکرد

قرن بیست و یکم و رشد سریع Genelec
کمپانی جنلک در قرن بیست و یکم، در مسیر رشد و گسترش جهانی قرار گرفت و در سال 2004 توانست سری 8000 را طراحی و تولید کند.این سری از محصولات جنلک، دارای طراحی منحنی متمایز و ویژگی های آکوستیک پیشرفته بودند.
ادامه این مسیر موفق، با معرفی سری‌های 8200 و DSP7200 در سال 2006 دنبال شد که این محصولات ویژگی کالیبراسیون پیشرفته و دقت بازتولید صدا را ارائه میدادند.
جنلک در سال 2017، چهلمین سالگرد خود را با راه اندازی مجموعه ای از مانیتورهای اکتیو با نام The Ones جشن گرفت.و به دنبال آن مدل های S360 و 7382، در سال 2018 معرفی شدند که تخصصی برای استودیوهای موسیقی، فیلم و مراحل پس از تولید طراحی شده بودند.
در طول تاریخ، Genelec به اصول اولیه خود در ارائه راه حل های صوتی با کیفیت ، قابل اعتماد و نوآورانه متعهد بوده است.فعالیت این شرکت در زمینه بلندگوهای اکتیو و فناوری DSP، تأثیر عمیقی بر صنعت صدا گذاشته است و استانداردهای جدیدی را برای بازتولید صدا و نظارت استودیویی ایجاد کرده است.
 امروزه محصولات Genelec، در بسیاری از استودیوهای حرفه ای جهان مورد استفاده قرار می گیرند که گواهی بر میراث ماندگار این شرکت درطراحی و تولید تجهیزات صوتی باکیفیت است.

 

جنلک ویژگی کالیبراسیون پیشرفته
 

فایل های پیوست