0
محتویات سبد خرید
مقالات تاریخچه
  • 1124
  • 292 مرتبه
برسی تاریخچه شرکت فوکوسرایت Focusrite

برسی تاریخچه شرکت فوکوسرایت Focusrite

29 خرداد 1402

Focusrite یک شرکت معتبر جهانی است که سالهاست در طراحی و ساخت تجهیزات صوتی با کیفیت، فعالیت میکند. در واقع پیشینه بلند مدت این این شرکت، گواهی بر تعهد آن به نوآوری و کیفیت است. 


این مقاله تاریخچه Focusrite، رشد آن و تأثیری که بر دنیای فناوری صوتی داشته است را بررسی خواهد کرد.

سال های اولیه و تولد فوکوسرایت
شرکت Focusrite Audio Engineering Ltd، در سال 1985 و در بریتانیا، توسط Rupert Neve، چهره افسانه ای صنعت صدا، تاسیس شد. Rupert Neve، دران زمان تمایل زیادی برای ساخت با کیفیت ترین کنسول ضبط داشت و بالاخره موفق شد کنسول Focusrite Forté را طراحی وتولید کند.این کنسول به دلیل کیفیت صدای استثنایی خود مشهور بود و به سرعت در صنعت صوتی جهان به رسمیت شناخته شد.
در اواخر دهه 1980، شرکت Focusrite اولین کنسول استودیویی خود  را معرفی کرد و فقط ده عدد از این کنسول را به مرحله تولید رساند.در سال 1989، Phil Dudderidge، مالکیت جدید شرکت Focusrite Limited را به دست آورد و نام و محصولات جدیداین شرکت را گسترش داد.

 

 تاریخچه Focusrite

رشد و گسترش فوکوسرایت
شرکت فوکوسرایت در سال 2004، از کارت صدا Saffire، رونمایی کرد. این کارت صدا یکی از اولین مدل هایی بود  که از رابط FireWire، برای پروتکل انتقال داده با سرعت بالا استفاده میکرد.
همچنین فوکوسرایت در سال 2004 موفق شد تا کمپانی تولیدکننده کیبورد و سینتی سایزر، Novation Electronic Music Systems Limited، را خریداری کند.
 این خرید، طیف محصولات و مشتریان Focusrite را در زمینه موسیقی الکترونیک گسترش داد.کمپانی فوکوسرایت در سال 2010، مجموعه ای از کارت های صدای یو اس بی Scarlett را معرفی کرد.
کارت صدای اسکارلت، به دلیل پری امپ های باکیفیت، کانورتورهای دیجیتال عالی و ساختار مستحکم و با دوام، به سرعت به یکی از موفق ترین خطوط تولید این شرکت، تبدیل شد.

 

کارت صدا Saffire-Scarlett

نوآوری و تاثیرگذاری بر صنعت صدا
فوکوسرایت در سال 2019، موفق شد شرکت ADAM Audio  و Martin Audio را خریداری کند.این دو شرکت در زمینه طراحی و تولید سیستم های صوتی و فناوری های بلندگو، فعالیت میکنند.

فوکوسرایت در سال 2021، Optimal Audio را راه‌اندازی کرد.Optimal Audio، بلندگوها، تقویت‌کننده‌ها و کنترل‌کننده‌های با کیفیت بالا را برای کاربردهای صوتی تجاری تولید می‌کند.
فوکوسرایت در سال 2021، موفق به خریداری شرکت Sequential، شد.
این شرکت یک تولید کننده سینتی سایزر آمریکایی به رهبری طراح افسانه ای سازهای الکترونیکی و برنده گرمی، دیو اسمیت است.و در نهایت فوکوسرایت در سال 2022، شرکت های بیشتری را از جمله Linea Research، تولید کننده تقویت کننده های پرقدرت، پردازنده های سیگنال دیجیتال، شبکه های صوتی و محصولات نرم افزاری، و Oberheim، تولید کننده افسانه ای سینت سایزر و همچنین Sonnox، خالق نرم افزارهای پردازش نوآورانه را خریداری کرد.
تکنولوژی بهینه شده نسل سوم کارت صدای اسکارلت
کارت صدای نسل سوم Focusrite Scarlett ، موجب بهتر شدن کیفیت صدا، پایین آمدن latency و آسان تر شدن استفاده از کارت صدا شده است. در این نسل، Focusrite به پری امپ میکروفن فوق العاده ی Scarlett، مدار Air را هم اضافه کرده است. 
همچنین در حول ورودی ها و خروجی های Scarlett ، مدار محافظ آنالوگ قرار داده است تا کارت صدای شما از آسیب های ناشی از کم و زیاد شدن شدت برق در امان باشد.

 

شرکت ADAM Audio  و Martin Audio

در حال حاظر شرکت فوکوسرایت رابط های صوتی، پیش تقویت کننده های میکروفون، کنسول ها، اکولایزرهای آنالوگ (EQ) و نوار کانال و سخت افزار و نرم افزارهای پردازش صوتی دیجیتال را برای استودیوهای حرفه ای و خانگی طراحی و به بازار عرضه می کند.
 

پیش تقویت کننده های میکروفون، کنسول ها، اکولایزرهای آنالوگ (EQ)

فایل های پیوست