0
محتویات سبد خرید
مقالات تاریخچه
  • 1098
  • 649 مرتبه
تاریخچه تاسیس کمپانی korg

تاریخچه تاسیس کمپانی korg

05 فروردین 1402

مطمعنا نام شرکت کرگ را بارها و بارها شنیده اید و یا اسم این برند را روی خیلی از الات موسیقی مثل پیانوهای دیجیتال یا کیبردها دیده اید!
شرکت کرگ یک شرکت ژاپنی است، که  حدود شصت سال است در زمینه تولید تجهیزات و الات موسیقی فعالیت دارد وتوانسته است جای خود را در بین هنرمندان موسیقی باز کند.
این شرکت همواره به دنبال ساخت ابزار هایی با رویکرد خلاقانه است که علاوه بر داشتن کیفیت بالا، الهام بخش هنرمندان در حوزه موسیقی باشد.این کمپانی سازنده سازهای الکترونیکی موسیقی، پردازنده های صدا، پدال های گیتار، تجهیزات ضبط و تیونر های الکترونیکی می باشد.

معرفی کمپانی و کارخانه کرگ KORG

تاریخچه شرکت کرگ
شرکت Korg در سال 1962 توسط Tsutomu Katoh و Tadashi Osanai  با نام Keio Gijutsu Kenkyujo در ژاپن تاسیس شد.اولین محصول این شرکت با نام Donca Matic DA-20، یک درام ماشین الکترومکانیکی بود که در سال 1963 تولید شد.
با توجه به موفقیتی که DA-20 کسب کرد، کمپانی Keio تصمیم گرفت مدل Solid State آن با نام Donca matic DE-20 را در سال 1966 روانه بازار کند.در سال 1967 مهندسی به نام Fumio Mieda که علاقه مند به ساخت کیبورد بود با Katoh وارد مذاکره شد. katoh که تحت تاثیر جدیت و اراده راسخ Mieda واقع شده بود به وی پیشنهاد تولید یک پیش نمونه را داد. 18 ماه بعد Fumio Mieda با یک ارگ قابل برنامه ریزی نزد Katoh بازگشت. ارگ ساخته شده، تحت نام Korg به فروش رفت. 

محصولات کرگ در اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد میلادی با اقبال خوبی همراه بود اما با توجه به بازار و رقابت با سایر کمپانی‌های سازنده، کاتو تصمیم گرفت تا از تکنولوژی ارگان (ارگ) برای ساخت یک کیبورد با سینت سایزر (ترکیب کننده) استفاده کند و اولین سینت سایزر کاتو یعنی مینی کرگ در سال ۱۹۷۳ به بازار عرضه شد. 
در طول دهه ۷۰ میلادی خط تولید سینت سایزر کرگ به دو بخش تولید آلات موسیقی تقسیم شد؛ یکی برای کسانی که از روی سرگرمی ساز می‌زنند و دیگری تولید آلات موسیقی برای هنرمندان حرفه‌ای.

کیبورد ارنجر و سینتی سایزر کرگ KORG

درسال 1989، شرکت Korg با شرکت Yamaha اقدام به شراکت نمود.Yamaha که شرکت قدرتمندی در بازار به حساب می آمد تبدیل به شریکی موثر در ارتقای جایگاه Korg شد.
 درطی پنج سال همکاری yamaha همواره سعی داشت که سهم بیشتری از Korg را ازآن خود کند. پس از چند سال فراز و نشیب در شراکت این دو کمپانی، سرانجام Katoh تمام سهم yamaha را بازپرداخت کرد و شراکت این دو در سال 1995 به پایان رسید. 
کمپانی korg از ابتدای فعالیت خود علاوه بر تولید محصولات فوق، اقدام به تولید افکت های دیجیتال گیتار، تیونر، پرکاشن های الکترونیکی، تجهیزات ضبط و نرم افزار های موسیقی نموده است.
نگاهی به تاریخچه مهمترین كيبوردهاي ارنجر ساخته شده توسط شركت KORG
- 1983-SAS20 این مدل اولين كيبورد ارنجر شركت كرگ بودکه دارای سیستم کامپیوتری داخلی بود و قابلیت انالیز ملودی های نواخته شده روی کیبورد را داشت.
- 1993-i3 كرگ اولين ارنجر حرفه اي خود را در سال 1993 به نام I3 روانه بازار كرد، كه جزو اولين محصولات عظيم شركت كرگ محسوب مي شد. مولد صداي آن يك موتور AI2 بود كه برگرفته از سينتي سايزرهاي معروف شركت كرگ بود  و آن را به يكي از كيبوردهاي حرفه اي تبديل كرد.
- 1997-ix300 مدل ix300 بدون اسپيكر به همراه صداهاي جديد و بيش از 100 استايل روانه بازار شد.

انواع سینتی سایزر و ورکستیشن کرگ

- 2000.Pa80 در سال 2000 محصولات جديدي از ارنجرهاي شركت كرگ معرفي شدند. 
- Pa80 اولين مدل با صداهاي بسیار با کیفیت و عالی بود که در دسامبر 2000 معرفي شد. 
- 2006-Pa800 سال 2006 يك مدل موفق تر از Pa80 به همراه اسپيكر معرفي شد.
- Pa800 يك پيشرفت و قدم رو به جلو در تكنولوژي بود. 
- پوليفوني دو برابر، شامل افكت هاي گيتار (بر اساس تكنولوژي REMs) اكولايزر، و افكتهاي صدايي TC_Helicon از جمله ويژگي‌هاي اين دستگاه بود.
- 2008-Pa500 اين مدل در ورژن هاي مختلفي با توجه به اقوام و قوميت هاي مختلف ساخته شده تا پاسخگوي انواع مختلف سلايق باشد. از جمله اين ورژن‌هاي مي‌توان به Persian براي فارسي زبانان، Turkiye براي ترك‌زبانان، Oriental براي شرقي‌ها اشاره كرد.
- 2022-Pa5X پرچمدار اصلی در گروه ارنجرهای حرفه‌ای KORG است که تعریف دوباره ای از کیبوردِ ارنجر را ارائه می‌دهد. ارنجر Korg PA5X با یک موتور صدای پیشرفته و رابط کاربری رنگی طراحی شده است تا یک تجربه نوازندگی فوق‌العاده قدرتمند و منحصر به فرد را ارائه دهد و شما برای خلق و اجرا از آن الهام بگیرید!

 

کیبورد حرفه ای کرگ KORG PA5X
 

فایل های پیوست