0
محتویات سبد خرید
مقالات تاریخچه
  • 1097
  • 764 مرتبه
تاریخچه تاسیس کمپانی DYNACORD

تاریخچه تاسیس کمپانی DYNACORD

05 فروردین 1402

شرکت دایناکورد (Dynacord) یکی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات صوتی در جهان است، که در سال 1947 توسط آقای Werner Pinternagel در آلمان بنیان گذاری شد و فعالیت خود را با ساخت تیوب امپلی فایر شروع کرد.
شرکت دایناکورد پس از چندین سال فعالیت و تثبیت خود در بازار آلمان، اقدام به ساخت اسپیکر کرد.این شرکت بعد از اینکه در زمینه بلندگو به پیشرفت های جدیدی رسید وتوسعه پیدا کرد، تصمیم به تولید میکسر صدا و سایر تجهیزات صوتی گرفت که با این اقدام به یکی از بزرگترین غول های صنعت تجهیزات صوتی موسیقی تبدیل شد.
نام این شرکت از دو قسمت تشکیل شده، Dyna که از ریشه یونانی است و به معنای ”قدرت” بوده و Cord که از ریشه لاتین گرفته و منظور از آن ” هارمونی وهماهنگی” است. 
آقای Pinternagel در سال 1947 نوعی آمپلی فایر را به نام (Tube Amplifier) که در ساخت آن از لامپ خلأ استفاده می شد مهندسی و تولید کرد.در واقع ساخت این دستگاه نقطه عطفی در تاریخ شرکت Dynacord بود و بدین ترتیب نام تجاری دایناکورد در ۱۹۴۸ بصورت رسمی معرفی شد.

 

شرکت دایناکورد آلمان

شرکت دایناکورد در میان سال های 1950 تا 1952 موفقیت های بسیار بزرگی را در کشور المان به دست اورد. این شرکت با طراحی و عرضه یک مدل بسیار محبوب به نام سری KV که شامل یک جعبه حاوی تقویت کننده صدا به همراه بلندگوها و تجهیزات کامل بود، توانست در طی تنها 2 سال، هفتاد هزار از این محصول را بفروشد.
شرکت Dynacord از سال 1959 جذب سفارشات خارجی از سراسر دنیا را شروع کرد و بازار های بین المللی را با نام برند و محصولات خود اشنا کرد. در همان سال شرکت دایناکورد به شهر Straubing آلمان نقل مکان کرد تا بتواند فضای تولید و همچنین تجهیزات و خطوط تولید خود را افزایش دهد. در دهه 60 دایناکورد با عرضه یک آمپلی فایر جدید به نام سری Eminent، تحول عظیمی در صنعت موسیقی و ساخت آن بوجود آورد.مدیران و طراحان دایناکورد در سال ۱۹۶۳ به این نتیجه رسیدند که باید آمپلی فایری با قابلیت دریافت و تلفیق اصوات بَم تولید کنند. 
با پیگیری و تلاش متخصصین این کمپانی، تقویت کننده Bass King با پنج مرحله تلفیق صوت و سه ورودی صوتی تولید شد که مخصوص گیتار بَم طراحی شده بود.
 پس از آن در سال ۱۹۶۵ گیتار معروف Dynacord Cora با طراحی بسیار منحصر به فرد و در تعداد ۱۳۰ عدد ساخته و به دنیای آلات موسیقی معرفی شد. 
شرکت  Dynacord در گام بعد مدل Gigant II mixer amplifier را معرفی نمود.
این دستگاه در دهه ۷۰ میلادی مورد توجه فعالان صنعت صدا و موسیقی قرار گرفت و به طور ویژه جهت کنترل اصوات در ارکستر و صدای خواننده ها طراحی و تولید شد. 
شرکت دایناکورد در اواخر دهه 90 میلادی، اولین نسل طلایی از پاور میکسر های All In One خود را تحت عنوان PowerMate  معرفی کرد.طراحی منحصر به فرد و قابلیت های بی نظیر این سری، نه تنها نظر کاربران سراسر جهان را به خود جلب کرد بلکه باعث شد میکسر های این شرکت، به عنوان استاندارد در این صنعت شناخته شوند ودر حال حاضرهم این پاور میکسر، یکی از محبوب ترین پاور میکسر ها در سراسر جهان است.

 

پاورمیکسر و میکسر دایناکورد

بعد از سالها فروش و نصب تولیدات آنالوگ، بالاخره سری Promatrix معرفی شد که بهترین کیفیت صدا را توسط پردازشگرهای دیجیتالی از طریق حذف اصوات مزاحم ارائه می داد. 
این سیستم بصورت یکپارچه بوده و برای فضاهایی که نیاز به نصب همیشگی سیستم صوتی دارند مناسب می باشد. 

 

میکسر آمپلی فایر بلندگو دایناکورد

کمپانی دایناکورد با بیش از 72 سال تجربه و فعالیت در تولید تجهیزات صوتی حرفه ای، همچنان تمام محصولات خود مانند میکسرها، پاور میکسر ها، آمپلی فایر ها و بلندگو ها را با ظرافت و دقت بی نظیر تولید میکند و با تعهد و عملکردی که به صنعت صدا و موسیقی دارد، توانسته است به عنوان یک شرکت بزرگ المانی همچنان در بین هنرمندان محبوب باشد و به پیشرفت خود ادامه دهد.


 

فایل های پیوست