0
محتویات سبد خرید
مقالات تاریخچه
  • 1091
  • 604 مرتبه
معرفی شرکت اتریشی AKG تولید کننده هدفن و میکروفن

معرفی شرکت اتریشی AKG تولید کننده هدفن و میکروفن

20 اسفند 1401

AKG Akoustics یک شرکت اتریشی در زمینه تولید و مهندسی تجهیزات صوتی می باشد.این شرکت در وین، اتریش در سال 1947 توسط دونفر تاسیس شد: فیزیکدان رودولف گوریکه و مهندس ارنست پلس.

این  شرکت  امروزه به عنوان بخشی از شرکت هارمن (Harman International Industries) که خود جزئی از شرکت بزرگ (Samsung Electronics) است مشغول به کار می باشد. 

امروزه محصولاتی که توسط این شرکت ارائه می شوند شامل هدفون, میکروفن و سیستم های صوتی بی سیم می شوند که شامل کاربران شخصی و حرفه ای می باشد.
در ابتدا حرفه اصلی این شرکت فراهم کردن تجهیزات فنی برای سینماها بود: بلندگو، پروژکتور فیلم و... تولیدات آنها به آرامی گسترش یافته و AKG شروع به فروش بوق خودرو ها، تجهیزات اینتر کام، کپسول های میکروفن برای تلفن، هدست و بلندگو های مختلف رسید. در همین زمان ها این شرکت اولین اختراع خود یعنی استفاده از کویل متحرک در تولید میکروفن را به ثبت رساند و باعث شد که محصولات آنها دامنه فرکانسی بالاتری داشته باشند. اولین میکروفن های AKG در ایستگاه های رادیویی، تئاترها و جزکلاب ها مورد استفاده قرار می گرفتند.
آن ها در عرض چند سال به کمک تیمی از مهندسین خلاق یکی از اولین میکروفون های باکیفیتِ داینامیک تحت عنوان AKG D12 را به بازار عرضه کردند. D12 بعدها به مدل پیشرفته تر C12 تکامل یافت که اولین میکروفون خازنی چند منظورهِ بیسیم بود.

میکروفن افسانه ای ای کی جی

این شرکت  دهه هفتاد میلادی را با ارائه BX 20، اولین واحد ریورب فنری (spring reverb) استودیویی قابل حمل در جهان، شروع به کار کرد. در سال 1973 این شرکت حق اختراع 1000 محصول را به ثبت رساند تا روند رو به پیشرفت خود را اثبات کند.

افکت افسانه ای ریورب ای کی جی


در سال 1994 بود که  AKG به بخشی از صنایع بین المللی هارمن، تبدیل شد. در این سال ها این شرکت علاوه بر محصولات معمول خود مشغول به تولید سیستم های میکروفن بی سیم و سایر تجهیزات دیجیتال در زمینه صدا شده بود.
میکروفن ها و هدفون های AKG سابقه ای طولانی در تور و در استودیو با هنرمندان بزرگ بین المللی مانند فرانک سیناترا، اریک کلپتون، پیتر گابریل، استیوی واندر، اروسمیث، رولینگ استونزو... را دارند.
اگرچه در اغلب استودیوهای درجه یک دنیا شاهد میکروفون های کاندنسر C12 هستید ولی به راحتی می توانید حضور میکروفون های سری P و هدفون های مشهور سری K را در هر جایی از استودیو های خانگی تا استیج زنده بیابید. AKG از محبوبیت جهانی برخوردار است و به نیازهای هنرمندان، دی جی ها، مهندسین صدا و پادکسترها و هر آنکه با صدا سر و کار دارد احترام می گذارد.

هدفن AKG k

امروزه AKG مترادف با صدای خوب، مخفف اشتیاق در موسیقی همراه با ارائه بالاترین کیفیت، و نوآوری مداوم در دنیای موسیقی است.بیش از 70 سال است که AKG با تولید ابزارآلات حرفه ای برای مهندسین و هنرمندان تجربۀ جدیدی از ضبط و شنیدن صدا برایشان به ارمغان آورده است. احتمالاً بسیاری از افراد از همان اوایلِ حضور AKG تجربۀ استفاده از تجهیزاتش را دارند. اکنون در هر استودیویی می توانید ردی از وجود این تجهیزات را بیابید.

هر وقت احساس کردید چیزی در استودیوی شما جایش خالی است قطعاً آن چیز تجهیزات صوتی AKG است.
 

فایل های پیوست