0
محتویات سبد خرید
مقالات آموزشی
  • 1215
  • 113 مرتبه
راهنمای خرید رکوردر صدا

راهنمای خرید رکوردر صدا

01 اسفند 1402

دستگاه‌های ضبط صدا از گذشته تا به امروز راه درازی را پیموده اند. از گرامافون ادیسون در قرن 19 میلادی که اولین دستگاه ضبط صدا بود، تا به امروز شکل‌های مختلفی از این دستگاه وارد بازار شده است و برای ضبط یک جلسه کاری، موسیقی، سخنرانی یا مصاحبه و... دستگاه ضبط صدا اولین گزینه مورد نظر به حساب می‌آید. 

با توجه به تنوع رکوردرهای صدا در بازار، ممکن است انتخاب یک دستگاه مناسب نسبت به نیازهای شما تبدیل به یک چالش جدی برایتان شود. آیا صرفا هدف از خرید داشتن یک دستگاه تشخیص صدا است یا بصورت حرف‌های می‌خواهید از آن استفاده کنید؟ چقدر ظرفیت ذخیره‌سازی نیاز دارید؟ نوع میکروفون مورد نیازتان به چه صورت است؟ این مقاله به شما کمک می‌کند تا بدانید در یک ضبط کننده صدای با کیفیت به دنبال چه چیزی باشید. 
 

راهنمای خرید رکوردر صدا

چگونه بهترین رکوردر صدا را برای خود انتخاب کنیم؟ 
چند سوال کلیدی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به پیدا کردن بهترین ضبط کننده صدا برای نیازتان از خود بپرسید: 

1- در چه تنظیماتی ضبط خواهید کرد؟ 
    آیا در محیط باز صدای خود را ضبط می‌کنید یا محیط بسته؟ 
    اتاق ضبط بزرگ است یا کوچک؟ 
    نوع صدای ضبط در محیط از نظر آکوستیک به چه صورت است؟ 
    آیا چندین بلندگو وجود خواهد داشت؟ آیا آن‌ها میکروفون خواهند داشت؟ 

2- هدف از ضبط صدا چیست؟ خبرنگاری، موسیقی، دکلمه، صدای طبیعت و ...

3- چند وقت یکبار ضبط خواهید کرد؟ اگر قصد دارید به طور منظم ضبط کنید، دستگاهی که باتری‌های قابل شارژ دارد می‌تواند به صرفه جویی در هزینه کمک کند. 

4- به چه میزان میخواهید برای خرید رکوردر هزینه کنید؟ 
امروزه تعداد زیادی دستگاه ضبط صدا در بازار وجود دارد، از جمله گوشی هوشمند شما، همه آن‌ها می‌توانند صدای شما را ضبط کنند، اما آیا کیفیت پخش و ضبط آن‌ها به یک میزان است؟ گاهی اوقات ارزان‌ترین دستگاه‌ها در دراز مدت هزینه بیشتری دارند، به دلایلی مختلفی از جمله عمر کم باتری و نیاز دائمی به خرید باتری‌های جدید. قیمت یک دستگاه ضبط صدا به ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد بستگی دارد. پاسخ به سوالات فوق می‌تواند شما را در انتخاب یک رکورد صدای با کیفیت و مد نظرتان راهنمایی کند. 

 

خرید رکوردر صدا در مشهد

8 نکته طلایی هنگام خرید دستگاه ضبط صدا

1- فضای حافظه دستگاه
تصور کنید در وسط ضبط موسیقی هستید، قطعه یا پادکست بعدی خود را ارائه می‌دهید یا یک مصاحبه عالی را ضبط می‌کنید. می‌خواهید مطمئن شوید که فضای ذخیره سازی در طول ضبط تمام نمی‌شود. این امر به ویژه در صورتی مهم است که فرصتی فوری برای آپلود فایل‌های ضبط شده خود در رایانه یا لپ تاپ وجود نداشته باشد. فضای حافظه تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند نوع فایل (موج، فرمت ذخیره‌سازی و غیره) و کیفیت ضبط است – هر چه کیفیت بالاتر باشد، فضای بیشتری مصرف خواهد کرد. بسیاری از ضبط کننده‌های صدا حداقل 4 گیگابایت حافظه داخلی دارند و برخی دیگر نیز گزینه‌های اضافی مانند پورت‌های USB داخلی یا کارت حافظه قابل جابه‌جایی دارند. 

2- کیفیت صدا
یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در نظر بگیرید کیفیت و وضوح ضبط صدای شما است. هم کیفیت صدا و هم کیفیت ضبط، میزان شفافیت ضبط‌ ها را تعیین می‌کنند و یکی از معیارهای مهم در انتخاب دستگاه ضبط صدا است. کیفیت میکروفون بالاتر نیز می‌تواند کیفیت صدای ضبط را بالاتر ببرد. برخی از دستگاه‌های صوتی دیجیتال می‌توانند دارای تنظیمات ضبط متغیر باشند. این بدان معناست که تنها با فشار دادن یک دکمه، می‌توانید کیفیت صوتی مورد نیاز خود را ضبط کنید. به عنوان مثال، ضبط کننده‌های سطح بالاتر حتی می‌توانند رکورهایی با کیفیت صدای عالی را از یک سالن کنسرت تولید کنند. 

3- حمل راحت
ضبط کننده‌ها که در اشکال و اندازه‌های مختلف عرضه می‌شوند، معمولاً به اندازه یک گوشی هوشمند هستند و زیر 500 گرم وزن دارند. اگر در حال شناسایی دستگاهی با ویژگی‌های اضافی هستید، این ویژگی‌ها می‌توانند سبب بزرگ‌تر و سنگین‌تر شدن دستگاه ضبط صدا شوند. 

4- راحتی اشتراک گذاری فایل‌ها
بیشتر اوقات، باید فایل‌ها را بین دستگاه ضبط و رایانه انتقال دهید. این امر معمولاً از طریق اتصال USB انجام می‌شود. در حالی که اکثر آن‌ها باید با رایانه‌های ویندوز و اپل سازگار باشند، توصیه می‌کنیم قبل از خرید این ویژگی را بررسی کنید. علاوه بر این، برخی از برندها در بازار وجود دارند که روشی متفاوت برای اشتراک گذاری فایل‌ها ارائه می‌دهند و حتی پورت USB ندارند. مجدداً، توصیه می‌کنیم قبل از شروع ضبط، دستورالعمل‌ها را بخوانید و سهولت اشتراک گذاری فایل را دوباره بررسی کنید. 
5- قابلیت‌های ویرایشی
علاوه بر عملکردهای اساسی، اکثر دستگاه‌های ضبط به صورت استاندارد دارای قابلیت ویرایش و سایر ویژگی‌ها مانند علامت گذاری، بررسی و پخش هستند. برای ویژگی‌های پیشرفته‌تر از جمله برش، حذف و همگرایی فایل‌ها، برنامه‌های رایانه‌ای زیادی وجود دارد که می‌توانند در این زمینه کمک کنند. 

6- عمر باتری
اکثر افرادی که از دستگاه رکوردر صدا استفاده می‌کنند به دنبال گزینه قابل حملی هستند که برای مدت طولانی در خارج از منزل یا استودیو روشن بماند. اگر در حال انجام کار میدانی یا در جاده هستید در حالت ایده‌آل، می‌خواهید ضبط کننده صدای شما حدود 48 ساعت عمر باتری داشته باشد و به شما قدرت کافی برای ضبط بدهد. دستگاهی با باتری قابل شارژ نیز ممکن است مفیدتر از تعویض مداوم باتری‌های معمولی باشد. 
توجه به این نکته مهم است که در حالی که بسیاری از ضبط کننده‌ها به خود می‌بالند که می‌توانند چندین ساعت صدای شما را ضبط کنند، این تعداد ممکن است بر اساس کیفیت صدا کاهش یابد - هر چه کیفیت بالاتر باشد، ساعت ضبط کمتر است. 

7- فعال‌سازی صدا
این یک ویژگی جالب است که بسیار راحت است و از دردسر جلوگیری می‌کند. در فعال‌سازی صدا، ضبط کننده با تشخیص صدا به طور خودکار شروع به ضبط می‌کند. علاوه بر این، پس از مدتی سکوت متوقف می‌شود. برای فعال کردن این ویژگی، به سادگی کلید روشن/خاموش کردن است. همه ضبط کننده‌های صدا از این ویژگی برخوردار نیستند، بنابراین اگر این ویژگی در لیست ضروری شما است، باید دستورالعمل‌ها را بررسی کنید. 

8- نوع میکروفون
بسته به مکان و نحوه استفاده از ضبط کننده صدای خود، ممکن است بخواهید نوع میکروفونی استفاده شده در دستگاه را برای خرید خود در نظر بگیرید. اکثر ضبط کننده‌های صوتی مدرن دارای میکروفون داخلی هستند. با این حال، این تنها زمانی مفید است که صدای یک فرد تنها در یک اتاق ساکت باشد زیرا تمام صدای اطراف را نمیتواند به خوبی آن ضبط کند. یک موقعیت مصاحبه با دو نفر بهتر است با استفاده از یک میکروفون دو طرفه ضبط شود.

در غیر این صورت، باید ضبطک ننده را بین بلندگوها به جلو و عقب ببرید. در یک اتاق ساکت با چندین سخنران مانند یک جلسه، یک گفتگوی میزگرد یا یک سالن سخنرانی بهتر است با استفاده از یک میکروفون همه جهته ضبط شود. بنابراین بسته به نوع استفاده خود از دستگاه ضبط صدا، نوع میکروفون آن را نیز قبل از خرید بررسی کنید. 
 

مرکز خرید و فروش انواع رکوردر صدا باکیفیت

ویژگی‌های دیگری که باید در نظر گرفت عبارتند از: 
رابط: هم دکمه‌های فیزیکی و هم منوی اصلی باید بصری باشند. عملکردهای اساسی مانند پخش، توقف، مکث و ضبط باید قابل مشاهده باشند. 
راه‌اندازی سریع: دکمه‌های تک لمسی برای روشن کردن و ضبط کردن میتوانند به حداقل رساندن نابسامانی منو کمک کنند. این یعنی ضبط راحت‌تر برای شما! 

کلام آخر 
در این مطالب سعی شد، اطلاعات جامع و کاملی در مورد رکوردرهای صدا که باید در هنگام خرید به آن توجه داشت را در اختیارتان قرار دهیم، تا به عنوان راهنما از آن‌ها استفاده کنید و در نهایت بهترین دستگاه را نسبت به نیاز خود خریداری نمایید. آیا شما یک ضبط کننده صدای مورد علاقه دارید؟ هنگام انتخاب یک ضبط کننده صدا چه ویژگی‌هایی برای شما مهم است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید، ما مشتاق شنیدن نظرات شما هستیم. 


 

فایل های پیوست