0
محتویات سبد خرید
مقالات آموزشی
  • 1160
  • 386 مرتبه
تاریخچه کمپرسور افسانه ای 1176

تاریخچه کمپرسور افسانه ای 1176

12 شهریور 1402

کمپرسور افسانه ای 1176، قطعه ای نمادین از تجهیزات صوتی است که نقش به سزایی در شکل دادن به صدای موسیقی مدرن داشته است. این کمپرسور با ویژگی های منحصر به فرد و صدای متمایز خود، سالهاست که در سراسر جهان، به یکی از قطعات اصلی استودیوهای ضبط، تبدیل شده است. 
در این مقاله، تاریخچه کمپرسور 1176، منشا، توسعه و تأثیر آن بر صنعت موسیقی را بررسی خواهیم کرد.

داستان تولد کمپرسور1176
داستان کمپرسور 1176، در اواخر دهه 1960 آغاز می شود، زمانی که برای اولین بار توسط Universal Audio ، تولید کننده مشهور تجهیزات صوتی حرفه ای، معرفی شد.
در واقع این کمپرسور توسط Bill Putnam Sr، بنیان گذار شرکت Universal Audio  و چهره مشهور در صنعت ضبط، که قبلاً با طراحی های نوآورانه و تعهد به کیفیت، نامی برای خود دست و پا کرده بود، طراحی شده است.کمپرسور 1176، در زمان عرضه، نسبت به کمپرسورهای دیگر، متفاوت و پیشگام بود. این مدل یکی از اولین کمپرسورهای صوتی بود که از فناوری solid-state به جای فناوری vacuum tubes، استفاده کرد ودر واقع این ویژگی بود که امکان طراحی فشرده تر و تطبیق پذیری و اطمینان بیشتر را فراهم کرد.
1176 به دلیل ویژگی های صوتی منحصر به فرد خود به سرعت در بین مهندسان و تولیدکنندگان موسیقی به محبوبیت رسید.این کمپرسور با fast attack time و کمپرسور شفافی که ارائه می‌کرد، گرما و حجم زیادی را به صداهای ضبط شده اضافه میکرد و بعد از انکه با صدای متمایز خود، مورد توجه قرار گرفت ، به سرعت گسترش پیدا کرد وبه یک ابزار مورد علاقه در استودیوهای حرفه ای تبدیل شد.یکی از ویژگی های کلیدی که 1176 را از دیگر کمپرسورهای زمان خود متمایز می کرد، سادگی آن بود.
این کمپرسور تنها دارای چندکنترل از جمله input gain، output gain, attack time, release time, ratio،بودو به مهندسان این اجازه را می داد تا تنظیمات کمپرسور مد نظر خود را، به سرعت بر روی صداها اعمال کنند.

تاریخچه کمپرسور افسانه ای 1176

ظهور، سقوط و تولد دوباره Universal Audio
امروزه چندین نسخه مختلف از کمپرسور اصلی 1176 وجود دارد که در بخش بعدی همه آنها را بررسی خواهیم کرد. با این حال، تاریخچه Universal Audio و (UREI) در طول تاریخ به هم گره خورده است.شرکت SEC، در مراحل  خرید شرکت های دیگری مانند Teletronix، به عنوان United Recording Electronics Industries (UREI) تغییر نام داد.
 به همین دلیل، بسیاری از کمپرسورهای 1176 دارای لوگوی "Universal Audio" و "UREI" هستند.در سال 1983، UREI توسط هارمن اینترنشنال خریداری شد و به بخشی از JBL Professional تبدیل شد.
 پس از خرید این شرکت،  وظیفه توسعه کمپرسور 1176 را هارمن اینترنشنال بر عهده گرفت و نسخه جدید 1176 را با عنوان نسخه بهبود یافته "H" معرفی کرد.Bill Putnam Sr، در سال 1999، مجدد شرکت یونیورسال آدیو را تأسیس کرد. در واقع این شرکت همان شرکت  Universal Audio است که مجموعه‌ای از کارت های صدا، محصولات ضبط، تجهیزات گیتار و پلاگین‌های UAD را تولید می‌کند.

نمایندگی فروش کمپرسور میکروفن

کمپرسورهای اصلاح شده 1176، از A تا H
اگر "کمپرسور 1176" را در گوگل جستجو کنید، خواهید دید که از این مدل کمپرسور چندین ویرایش سخت افزاری مختلف وجود دارد. این نسخه های اصلاح شده از A تا H متغیر است و با گذشت زمان و فناوری های جدید، این کمپرسور دچار تغییراتی شده است.هر نسخه دارای صدای منحصر به فردی است، که برخی از مهندسان صدا، استفاده از یک ویرایش خاص را نسبت به نسخه های دیگر ترجیح می دهند.
Revision A: The "Bluestripe"
اولین مدل ویرایش شده کمپرسور 1176، Bluestripe، نام داشت و این کمپرسور از سال 1967 تا 1968، تولید شد.از تغییرات مهم این کمپرسور میتوان به پنل میتر ابی رنگ،تقویت کننده های کلاس A، نویز کم و ترانسفورماتورهای سفارشی، اشاره کرد.

کمپرسور میکروفن یونیورسال ادیو

Revision B: "Bluestripe"
نسخه B، نسخه دوم و نهایی 1176، با همان طراحی و زیبایی نسخه Bluestripe، بود که فقط چندین پیشرفت الکترونیکی مهم برای بهبود پایداری کمپرسور، به ان اضافه شد.
Revision C: The "Blackface" 
در سال 1969 تا 1970، و در نسخه C،طرح پنل ابی نسخه "Bluestripe" به رنگ تمام صفحه مشکی با نام Blackface تغییر کرد و یک مدار کم نویز به این کمپرسور اضافه شد.

گسترش صدا نمایندگی کمپرسور میکروفن در مشهد

Revision D, E, F: The "Blackface" Refinements
ویرایش‌های D، E و F که بین سال‌های 1970 و 1973 معرفی شدند، به‌جای طراحی‌های ظاهری، نشان‌دهنده تحولات ظریف بودند.این مدل‌ها، زیبایی «Blackface» را حفظ کردند و در عین حال به‌روزرسانی‌های تدریجی قطعات و مدار را به این کمپرسور اضافه کردند.
Revision G
نسخه G، نسخه نهایی کمپرسور UREI 1176 بود که به سرپرستی  Bill Putnam Sr  معرفی شد. این مدل‌ با یک خروجی کلاس AB و بدون ترانسفورماتور، صدایی تمیز تر و شفاف تری را ایجاد میکرد.
Revision H: The "Silverface"
نسخه H که اغلب به عنوان "Silverface" شناخته می شود، پس ازانکه هارمن اینترنشنال  UREI را خرید، معرفی شد.این کمپرسور علاوه بر تغیر در قطعات و مدار، مجددا دچار تغییر رنگ ظاهری شد و به رنگ نقره ای تغییر پیدا کرد
.

سخت افزار و نرم افزار های شبیه سازی شده 1176 در استودیو صدا برداری

سخت افزار و نرم افزار های شبیه سازی شده 1176
تولیدات نسخه اصلی کمپرسور 1176 در پایان دهه 1970 متوقف شد اما محبوبیت آن منجر به شبیه سازی مجدد این کمپرسور در قالب های سخت افزاری و نرم افزاری شد.
امروزه، تعداد بی‌شماری از نمونه های سخت‌افزاری و پلاگین‌های کمپرسور، طراحی و صدای خود را بر اساس 1176 پایه‌گذاری می‌کنند. این موضوع ارتباط و تأثیر مداوم آن را در صنعت صدا ثابت می‌کند و هنرمندان و تهیه کنندگان همیشه بر توانایی آن در کنترل دامنه داینامیکی، افزودن پایداری به آوازها و سازها و به نمایش گذاشتن شخصیت مورد نظر در ضبط های خود، تکیه کرده اند.
در نهایت، کمپرسور 1176 اثری محو نشدنی در تاریخ ضبط صدا است که با طراحی نوآورانه، صدای متمایز و پذیرش گسترده، آن را به یک افسانه واقعی در دنیای تولید موسیقی تبدیل کرده است
.

انواع نرم افزار های کمپرسور و پلاگین


 

فایل های پیوست