0
محتویات سبد خرید
مقالات آموزشی
  • 1150
  • 392 مرتبه
تجهیزات لازم برای شروع استریم

تجهیزات لازم برای شروع استریم

28 مرداد 1402

در سال‌های اخیر، رسانه استریم (streaming) به یک موضوع محبوب، برای سازندگان محتوا تبدیل شده است تا بتوانند بیشتر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. چه گیمر، نوازنده یا بلاگر باشید، داشتن تجهیزات مناسب برای ارائه استریم های با کیفیت بسیار مهم است. 
 

در این مقاله، تجهیزات مورد نیاز برای تجربه وشروع حرفه ای استریم را، موردبررسی قرار خواهیم داد.
 

استریم چیست؟؟
استریم، به عمل پخش یا انتقال محتوای صوتی یا تصویری زنده از طریق اینترنت اشاره دارد.استریم به یک محتوای صوتی یا تصویری زنده گفته می شود که همزمان با ارسال آن توسط تولیدکننده، مخاطب و گیرنده می تواند به صورت زنده آن را دریافت کند.
 این رسانه به سازندگان محتوا این اجازه را می دهد تا تجربیات،افکار یا فعالیت های خود را در زمان واقعی با مخاطبان به اشتراکبگذارند. استریم‌هامی‌توانند طیف گسترده‌ای از موضوعات، از جمله بازی، اجرای موسیقی، برنامه‌های گفتگو، آموزش و موارد دیگر را پوشش دهند.
پلتفرم‌های استریم، مانند توییچ، یوتیوب لایو و فیس‌بوک لایو، زیرساختی را برای سازندگان محتوا برای میزبانی و توزیع جریان‌های خود فراهم می‌کنند. این پلتفرم‌ها ویژگی‌هایی مانند یکپارچه‌سازی چت، گزینه‌های کسب درآمد و تجزیه و تحلیل را برای بهبود تجربه پخش هم برای پخش‌کننده و هم برای مخاطب ارائه می‌کنند.
استریم‌ها در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی به دست آورده‌اند و میلیون‌ها بیننده برای تماشای پخش‌کننده‌های مورد علاقه خود یا کشف محتوای جدید به آن‌ها مراجعه می‌کنند. 
ماهیت بی‌درنگ استریم‌ها باعث ایجاد حس بی‌درنگ و اصالت می‌شود، زیرا بینندگان می‌توانند شاهد رویدادهایی باشند که در زمان آشکار شدن و تعامل با پخش‌کننده و سایر بینندگان در زمان واقعی رخ می‌دهند.
به طور کلی، استریم پخش مستقیم محتوای صوتی یا تصویری از طریق اینترنت است که به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد با مخاطبان خود در زمان  واقعی درگیر شوند و تجربیات یا تخصص خود را در مورد یک موضوع خاص به اشتراک بگذارند.

 

استریم، به عمل پخش یا انتقال محتوای صوتی یا تصویری زنده از طریق اینترنت اشاره دارد

تجهیزات لازم برای شروع استریم
کامپیوتر قدرتمند:
ستون فقرات و تجربه یک استریم جذاب، دسترسی به یک کامپیوتر قدرتمند است. این کامپیوترباید یک پردازنده سریع، رم کافی، هارد SSD و یک کارت گرافیک اختصاصی برای رسیدگی به نیازهای استریم داشته باشد.
اتصال به اینترنت قابل اعتماد:
اتصال به اینترنت پایدار و پرسرعت برای پخش استریم حیاتی است.حداقل سرعت آپلود 5مگابیت در ثانیه را مد نظر داشته باشید! استفاده از اتصال اینترنت سیمی را به جای اتکای به اتصال Wi-Fi در نظر بگیرید، زیرا اتصال سازگارتر و قابل اعتمادتری را ارائه می دهد.
وبکم:
یک وب کم با کیفیت خوب برای تعامل بصری با مخاطبان ضروری است.به دنبال وبکمی باشید که بتواند حداقل رزولوشن P1080 را ثبت کند و دارای قابلیت فوکوس خودکار باشد.

 

تجهیزات لازم برای شروع استریم در فروشگاه گسترش صدا

میکروفون:
اگر قصد دارید بعنوان یک استریمر با بینندگان خود تعامل داشته باشید، دسترسی به صدایی شفاف و واضح برای پخش استریم بسیار مهم است. برای اطمینان از کیفیت صدای حرفه ای، روی یک میکروفون اختصاصی سرمایه گذاری کنید. میکروفون های USB به دلیل استفاده آسان و مقرون به صرفه بودن، انتخابی محبوب برای استریمرها هستند.با این حال، اگر به دنبال کیفیت صدای بهتری هستید، از یک میکروفون استودیویی کاندنسر و یک کارت صدا، استفاده کنید.

 

برای استریم این مدل میکروفن لازم میباشد

هدفون:
یک جفت هدفون خوب برای نظارت بر صدا هنگام پخش استریم ضروری است. ما به شما هدفون های پشت بسته را پیشنهاد میکنیم زیرا عایق‌بندی بهتری برای جلوگیری از نویز دارند و به شما این امکان را  می‌دهند تا بدون حواس‌پرتی روی استریم خود تمرکز کنید. برای اطمینان از بازتولید دقیق صدا، به دنبال هدفون با محدوده پاسخ فرکانس وسیع باشید!

 

ادوات و تجهیزات مورد نیاز برای استریم : هدفن - میکروفن - کپچر - سیستم نورپردازی

کارت کپچر:
اگر می‌خواهید گیم‌پلی را از یک کنسول پخش کنید، دسترسی به یک کارت کپچر ضروری است. یک کارت کپچر به شما این امکان را می دهد تا کنسول خود را به رایانه خود متصل کنید و فیلم بازی را برای پخش استریم، ضبط و رمزگذاری کنید. به دنبال کارتی بگردید که از وضوح و نرخ فریم کنسول شما پشتیبانی کند و مطمئن شوید که با رایانه شما سازگاری دارد.
نورپردازی:
نور مناسب می تواند به طور قابل توجهی کیفیت بصری جریان شما را افزایش دهد. روی یک تنظیم نور خوب سرمایه گذاری کنید تا اطمینان حاصل کنید که نور خوبی دارید و به راحتی برای مخاطبان خود قابل مشاهده هستید. چراغ‌های سافت‌باکس یا چراغ‌های حلقه‌ای ال‌ای‌دی، انتخاب‌های محبوبی در بین استریمرها هستند، زیرا نوری یکنواخت و جذابی را ارائه می‌دهند.

 

گسترش صدا خرید فروش و طراحی لوازم استریم

پرده سبز(کروماکی)
دسترسی به یک پرده سبز، به شما این امکان را می دهد تاپس زمینه خود را با تصاویر یا ویدیوهای به دنبال یک پرده سبز قابل حمل باشید که تنظیم آن آسان باشد.
Stream Deck
 Stream Deck، یک کنترل پنل قابل تنظیم است که عملکرد استریم شما را ساده تر می کند. دستسری به یک Stream Deck این امکان را به شما می‌دهد تا دکمه‌ها را به اقدامات مختلف، مانند تغییر صحنه، راه‌اندازی برنامه‌ها، یا فعال کردن جلوه‌های صوتی اختصاص دهید. با یک Stream Deck، می‌توانید به راحتی استریم خود را بدون نیاز به پیمایش در چندین پنجره یا منو مدیریت کنید.

 

نرم افزار استریمینگ:
در نهایت، برای پخش محتوای خود در پلتفرم انتخابی خود به نرم افزار پخش نیاز دارید. گزینه های محبوب عبارتند از OBS Studio، Streamlabs OBS، و XSplit.
این راه‌حل‌های نرم‌افزاری طیف وسیعی از ویژگی‌ها، از جمله تعویض صحنه، پوشش‌ها، و ادغام چت را برای بهبود تجربه پخش شما ارائه می‌دهند.

 

نتیجه گیری:
استریم به یک رسانه قدرتمند برای سازندگان محتوا تبدیل شده است تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند با سرمایه‌گذاری روی تجهیزات مناسب، می‌توانید تجربه یک استریم حرفه ای را تضمین کنید که بینندگان شما را مجذوب و درگیر خود کند.
 از یک کامپیوتر قدرتمند و اتصال اینترنتی قابل اعتماد گرفته تا تجهیزات صوتی و تصویری با کیفیت، هر یک از اجزای سازنده نقش مهمی در ارائه استریم های با کیفیت ایفا می‌کنند. بنابراین، خود را به موارد ضروری مجهز کنید و با اطمینان سفر پخش استریم خود را آغاز کنید.

 

فایل های پیوست