0
محتویات سبد خرید
مقالات آموزشی
  • 1123
  • 374 مرتبه
انتخاب بهترین کارت های صدا برای iPad و iPhone

انتخاب بهترین کارت های صدا برای iPad و iPhone

16 خرداد 1402

 

تبلت ها و تلفن های هوشمند از مدت ها پیش تا به الان،  بخش جدایی ناپذیری از زندگی روزمره نوازندگان بوده اند و به لطف انتخاب تقریباً بی حد و حصری از برنامه ها، می توانند وظایف مختلفی را نه تنها در هنگام تمرین، بلکه بر روی صحنه یا استودیو نیز انجام دهند.
دستگاه های تلفن همراه اپل به ویژه iPad در میان نوازندگان محبوب هستند و در موقعیت های  پیچیده تر که در آن به عملکرد قابل اطمینان نیاز است،  iPad  به خوبی عمل میکند.
یک آی‌پد می‌تواند یک ماژول صدا برای کیبورد، یک تقویت‌کننده مجازی گیتار یا حتی یک مینی DAW قابل حمل برای تولید موسیقی باشد.در بیشتر مواقع، دستگاه‌های iOS بدون سخت‌افزار صوتی اضافی به خوبی کار می‌کنند، اما با این حال، در مواقعی همراه داشتن کارت صدا توصیه می شود و یا حتی وجود آن ضروری است.

 

چه زمانی به یک کارت صدا برای iPad نیاز دارید؟
موتور صوتی داخلی دستگاه‌های iOS ، در حال حاظر از لحاظ کیفی قابل قبول است و شما می‌توانید برای بسیاری از برنامه‌های موسیقی بدون هیچ سخت‌افزار اضافی ، از آن استفاده کنید. 
اگر تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که گاه به گاه نرم افزارهای ترکیبی را پخش کنید یا هر چند وقت یکبار موسیقی گوش کنید، احتمالاً به یک کارت صدای اختصاصی برای iOS نیازی پیدا نخواهید کرد. 
هنگامی که شما نیاز به برقراری اتصالات صوتی آنالوگ با کیفیت بالا از iPad یا iPhone خود دارید، در واقع به یک کارت صدای حرفه ای نیاز پیدا میکنید.یک مورد رایج برای چنین اتصالی استفاده از یک میکروفون کاندنسر یاخازنی برای ضبط آواز یا ساز است. 
برای رساندن ولتاژ سیگنال  خروجی میکروفون به سطح قابل استفاده، دسترسی به یک پیش تقویت کننده میکروفون ضروری است. علاوه بر این، میکروفون‌های خازنی برای کار کردن به برق فانتوم نیاز دارند که iPad یا iPhone نمی‌توانند آن را تامین کنند!

 

میکروفون یو اس بی :
تا زمانی که به هیچ ورودی و خروجی اضافی به جز میکروفون نیاز نداشته باشید، یک میکروفون USB می تواند کار را به خوبی انجام دهد و به راحتی مستقیماً به تلفن یا تبلت شما متصل می شود. 
اما نیازی به گفتن نیست که یک کارت صدا نسبت به یک میکروفون یو اس بی، امکانات بسیار بیشتری را ارائه می دهد .
سازگاری با لایتنینگ :
لایتنینگ یک کانکتور اختصاصی است که توسط شرکت اپل توسعه یافته است و از آن برای اتصال دستگاه های اپل مانند آیفون، آی پد و آی پاد به رایانه ها، شارژرها و سایر لوازم جانبی استفاده می شود. 
کانکتور لایتنینگ نسبت به نسل قبلی خود، کانکتور pin-dock30 ، کوچکتر و بادوام تر است و برای شارژ، انتقال داده و خروجی صدا استفاده می شود.دستگاه های سازگار با لایتنینگ، لوازم جانبی USB هستند که به مشخصات کلاس دستگاه استاندارد USB پایبند هستند.  این بدان معناست که آنها می توانند با طیف گسترده ای از سیستم عامل ها و دستگاه ها بدون نیاز به درایور یا نرم افزار اضافی کار کنند. 
پس کارت صدای ایده آل برای دستگاه های iOS با لایتنینگ(نور) سازگار است و برای اتصال به دستگاه تلفن همراه نیازی به آداپتورهای اضافی ندارد.

 

پیشنهادات ما برای خرید کارت صدای مناسب iPad و iPhone
IK Multimedia iRig Pro I/O
کارت صدای IK Multimedia iRig Pro I/o ، یک کارت صدای سبک و قابل حمل است که حتی در جیب پیراهن شما جای می گیرد!
علاوه بر سازگاری لایتنینگ این محصول با دستگاه‌های iOS، می‌تواند به عنوان یک رابط USB استاندارد تحت ویندوز ومک و با پشتیبانی از نرخ نمونه برداری 24 بیت/96 کیلوهرتز، با بالاترین کیفیت عمل کند.
این کارت صدا یک ورودی ترکیبی میکروفون و لاین را ارائه می دهد که به عنوان ورودی ساز برای گیتار الکتریک یا باس نیز کار می کند. علاوه بر این، یک ورودی و خروجی MIDI برای اتصال سینتی سایزر یا میدی کنترلر و کیبرد دریافت می کنید.در سمت خروجی، iRig Pro I/O  یک خروجی هدفون را با فرمت جک کوچک 8/1 اینچی ارائه می دهد.
iRig Pro I/O با دو باتری AA یا در صورت نیاز، با یک منبع تغذیه خارجی اختیاری کار می‌کند و حتی می‌تواند آیفون یا آی‌پد را شارژ کند. علاوه بر این، iRig Pro I/O همراه با یک بسته نرم افزاری از جمله AmpliTube، T-RackS، و SampleTank ارائه میشود.

 

پیشنهادات ما برای خرید کارت صدای مناسب iPad و iPhone

Audient iD4 mkII 
Audient iD4 mkII یک کارت صدای  جمع و جور و قابل حمل است که برای ضبط و تولید موسیقی طراحی شده است. این کارت صدا دارای یک پیش تقویت کننده میکروفون کنسول Class-A Audient، مبدل های AD/DA با کارایی بالا و ورودی JFET DI برای ضبط گیتار و باس است.
 iD4 mkII  دارای خروجی هدفون، کنترل میکس مانیتور و خروجی اسپیکر مانیتور اختصاصی است. با هر دو کامپیوتر مک و ویندوز سازگار است و از نرخ نمونه برداری تا 96 کیلوهرتز پشتیبانی می کند.برای اتصال این کارت صدا  به دستگاه iOS خود به یک آداپتور لایتنینگ نیاز دارید. از آنجایی که iD4 mkII با برق گذرگاه USB کار می کند، باید یک هاب USB فعال نیز برای خود تهیه کنید. 

 

Audient iD4 mkII یک کارت صدای  جمع و جور و قابل حمل است

Apogee Mic+ 
به عنوان یک میکروفون USB سازگار با لایتنینگ، Apogee Mic+  یک انتخاب عالی برای همه کاربرانی است که می‌خواهند آواز یا صدا را با کیفیت بالا ضبط کنند .
این میکروفون خازنی با دیافراگم بزرگ، دارای یک مبدل داخلی 24 بیت/96 کیلوهرتز AD/DA است. این میکروفون به لطف خروجی هدفون و کنترل ترکیبی برای ترکیب سیگنال ورودی و پخش  از نرم افزار میزبان، امکان نظارت مستقیم بدون تأخیر را فراهم می کند. 

 

میکروفون USB سازگار با لایتنینگ، Apogee Mic+


 

فایل های پیوست