0
محتویات سبد خرید
مقالات آموزشی
  • 1111
  • 273 مرتبه
معرفی 6 پلاگین کاربردی برای تولید موسیقی EDM

معرفی 6 پلاگین کاربردی برای تولید موسیقی EDM

09 اردیبهشت 1402

مسلماً EDM  یا الکترونیک دنس موزیک، یکی ازمحبوب ترین ژانرهای موسیقی در بین مردم وهمچنین یکی از سخت ترین  ژانرهای موسیقی در بین تولیدکنندگان موسیقی است. 
علاقه مندان و شنوندگان این سبک موسیقی، انتظارشنیدن موسیقی های با کیفیتی را دارند که دستیابی به این امر و جلب نظر آن ها، برای اهنگسازان و تنظیم کنندگان نیاز به تلاش زیاد و تفکری مدرن دارد.
علاوه بر این که شما برای ساخت این سبک موسیقی باید ذهنی خلاق و ایده پرداز داشته باشید، دسترسی به پلاگین های ضروری و کاربردی این سبک، به درخشش ایده‌های خلاقانه و افزایش میزان موفقیت شما، کمک شایانی می‌کند. 

 

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید، تا 6 تا از بهترین پلاگین ها برای ساخت موسیقی EDM را به شما معرفی کنیم.
 

پلاگین Soundtoys' Decapitator
Soundtoys' Decapitator پلاگینی است که صدای دیستورشن و سچوریشن آنالوگ را شبیه سازی می‌کند. این پلاگین به کاربران اجازه می‌دهد تا گرما، هارمونیک و شخصیت‌های مختلف صدایی را به ضبط‌ های دیجیتال یا اجرای زنده خود اضافه کنند.
 این پلاگین با 5 حالت سچوریشن به سبک آنالوگ و توانایی منحصر به فرد برای ترکیب بین آنها، اجازه می‌دهد تا مقدار سچوریشن دلخواه را به سیگنال صدای خود اضافه کنید.
علاوه بر قابلیت‌های سچوریشن و دیستورشن، این پلاگین دارای یک ناب کنترل میکس و ناب های کنترل سطح ورودی/خروجی است که امکان استفاده همه‌جانبه را برای انواع سناریوهای میکس و مسترینگ فراهم می‌کند. 
رابط کاربر پسند، شبیه سازی شده از سخت افزار آنالوگ کلاسیک، دسترسی آسان به تمام کنترل ها و امکان شکل دهی و امکان اضافه کردن شخصیت به صدا، از ویژگی های مهم این پلاگین می‌باشد. 

پلاگین Soundtoys' Decapitator

پلاگین Valhalla's VintageVerb
پلاگین Valhalla's VintageVerb دارای 19 ریورب دیجیتال کلاسیک و 3 حالت رنگی است که از سخت افزارهای دهه 1970 و 1980 الهام گرفته شده است. این افزونه شامل مجموعه‌ای از کنترل‌ها است که می‌توان از آنها برای تنظیم مقدار کشش ریورب(decay)، پیش‌تاخیر(predelay)، بازتاب‌های اولیه(early reflections) و سایر پارامترهای مهم ریورب، استفاده کرد.
VintageVerb دارای یک حالت رنگی است که کاربران را قادر می‌سازد تا سبک‌های منحصربه‌فردی از ریورب را در حالت‌های شفاف یا کدر و تیره ایجاد کنند. این افزونه را می توان در اکثر نرم افزار های میزبان استفاده کرد و برای هر دو سیستم عامل مک و رایانه شخصی در دسترس می‌باشد. 

 

پلاگین Valhalla's VintageVerb


پلاگین XLN Audio's RC-20 Retro Color
XLN Audio's RC-20 Retro Color افزونه ای است که به کاربران امکان می‌دهد تا رنگ و شخصیت آنالوگ قدیمی را به ضبط های دیجیتال خود اضافه کنند.
 با شش ماژول افکت منحصربه‌فرد و ده‌ها پیش‌تنظیم، کاربران می‌توانند به آسانی میزان سچوریشن، ریورب، دیستورشن، نویز و موارد دیگر را که یادآور تجهیزات کلاسیک دهه‌های 1950 تا 1980 هستند را بر روی صدای خود تنظیم کنند. رابط بصری، دسترسی های آسانی را برای کنترل و تغییر پارامترهای مختلف و افزودن هارمونیک و گرما به آهنگ یا هر ترکیبی فراهم می‌کند. پلاگین RC-20 Retro Color را می توان در هر DAW به عنوان پلاگین در هر دو سیستم عامل مک و رایانه شخصی استفاده کرد.

 

پلاگین XLN Audio's RC-20 Retro Color

پلاگین Cableguys' VolumeShaper
Cableguys' VolumeShaper یک پلاگین برای ایجاد تکنیک سایدچین است که به کاربران اجازه می‌دهد تا سیگنال های صوتی خود را همگام با ضرب آهنگ داینامیک تر و ریتمیک تر اجرا کنند.
این افزونه دارای یک سری شکل موج است که می‌توان از آنها برای شکل دادن به یک فایل صوتی استفاده کرد. رابط کاربری VolumeShaper بصری و کاربرپسند است و با طراحی و دسترسی به تنظیمات پیش فرض، استفاده از آن را برای کاربران سریع واسان می‌کند. به طور کلی، VolumeShaper یک ابزار قدرتمند و خلاقانه است که می‌تواند حرکت و هیجان را به موسیقی الکترونیک اضافه کند.

 

پلاگین Cableguys' VolumeShaper

پلاگین OTT Xfer Records
این پلاگین یک مولتی بند کمپرسور حرفه ای است که فرایند فشرده سازی سیگنالهای صوتی را با بالاترین کیفیت انجام می‌دهد. این افزونه دارای سه کمپرسور اصلی است که هر کدام محدوده فرکانس خاصی از صدا را هدف قرار می‌دهند.
 کاربران می‌توانند میزان فشرده سازی اعمال شده بر روی هر باند را به طور مستقل تنظیم کنند و امکان کنترل دقیق بر تعادل فرکانس های صدا را فراهم کنند.
این افزونه علاوه بر قابلیت فشرده سازی، دارای یک سچوریشن و یک لیمیتر برای فرکانس های بالا نیز می‌باشد که می‌توان از آنها برای تقویت و شکل دهی بیشتر صدا استفاده کرد.

 

پلاگین OTT Xfer Records


پلاگین FabFilter's Pro-L 2
FabFilter's Pro-L 2 یک پلاگین لیمیتر حرفه ای است که برای مهندسین مسترینگ و میکس طراحی شده است. الگوریتم‌های پیشرفته این افزونه تضمین می‌کنند که حجم خروجی میکس بدون هیچ گونه دیستورشن ناخواسته بهینه ‌شود و درعین حال محدوده دینامیکی اصلی موسیقی هم حفظ شود. این پلاگین به لطف ۴ الگوریتم جدید لیمیتینگ، حالت True peak، پشتیبانی از حالت Surround و بسیاری از ویژگی‎‌های دیگر، در تمام جهات بسیار بهبود یافته و قدرتمند است.
به طور کلی، FabFilter's Pro-L 2 یک پلاگین محدود کننده پیک قدرتمند و همه کاره است که طیف وسیعی از ویژگی‌های پیشرفته را برای کمک به مهندسان برای دستیابی به صدای عالی ارائه می‌دهد. 

 

پلاگین FabFilter's Pro-L 2
 

فایل های پیوست