0
محتویات سبد خرید
مقالات آموزشی
  • 1092
  • 359 مرتبه
معرفی بهترین میکروفون‌های ( دیافراگم کوچک) برای استودیوهای خانگی

معرفی بهترین میکروفون‌های ( دیافراگم کوچک) برای استودیوهای خانگی

21 اسفند 1401

وضوح و شفافیت صدا، یکی از دغدغه ها و چالش های بزرگ برای کسانی است که قصد دارند صدای ساز و حتی خواننده را در محیط استودیویی خانگی خود ضبط کنند. 
میکروفون های خازنی با دیافراگم کوچک، که معمولاً به عنوان میکروفون های قلمی نیز شناخته می شوند، به عنوان یکی از ابزارهای همه فن حریف در ضبط، در بین صدابرداران محبوب هستند.
 طراحی باریک و جمع و جورمیکروفون های قلمی، در طیف وسیعی از روش های صدابرداری مانند استریو(stereo) و میدساید(mid-side)، کاربرد فراوانی دارد.
علاوه براین موارد، پاسخ فرکانسی گسترده میکروفون های قلمی، برای استفاده از هر منبع صوتی مناسب است. از این میکروفون ها دراجراهای زنده و ضبط های استودیویی، برای پیانو، گروه های اوازی، سازهای کوبه ای، گیتار اکوستیک وخیلی سازهای دیگر استفاده میشود.
به همین منظور، ما دراین مقاله قصد داریم بهترین میکروفون ها با دیافراگم کوچک را به شما معرفی کنیم، تا بدون هیچ نگرانی و با بالاترین کیفیت ممکن، صداها را در استودیوخانگی خود ضبط کنید.


میکروفون Behringer C-2
اگر قصد دارید در استودیوخانگی، شروع به ضبط صدای ساز کنید، میکروفون Behringer C-2، یک راه حل عالی برای شروع صدابرداری است.این میکروفون کاندنسر با طراحی و عملکرد ساده، الگوی قطبی کاردیوئید را ارائه میدهد و برای ضبط صدای پیانو، سازهای بادی چوبی، سازهای کوبه ای و گیتار بسیار ایده ال عمل میکند.همچنین این میکروفون از فیلتر لوکات(low-cut) 120 هرتز و سوئیچ پد(PAD) 10- دسی بل بهره میبرد.

 

قیمت و مشخصات میکروفون Behringer C-2

میکروفون Presonus PM-2
همیشه کمپانی پریسونوس، در تولید تجهیزات ضبط با بودجه کم و کیفیت مطلوب، مهارت داشته است و میکروفون Presonus PM-2 هم در این دسته بندی قرار میگیرد.
این محصول دارای 2 میکروفن خازنی با الگوی قطبی کاردیوئید است، که با تجهیزات جانبی مثل گیره میکروفون و ریل استریوعرضه میشود.بنابراین اگر به دنبال استفاده از روش صدابرداری استریو هستید، این میکروفون یک گزینه خوب محسوب میشود که برای صدابرداری طیف وسیعی از سازها مناسب است.

 

قیمت و مشخصات میکروفون Presonus PM-2

میکروفون Rode M5
Rode M5 یک میکروفون خازنی پر کاربرد با دیافراگم کوچک است، که برای صدابرداری استریو و منابع صوتی مختلف، مورد استفاده قرار میگیرد.این میکروفون با تحمل فشار صوتی dB SPL140، برای صدابرداری درام هم عالی عمل میکند و به طور کلی به عنوان یک میکروفون مقرون به صرفه، برای ضبط در استودیوهای خانگی پیشنهاد میشود.

 

قیمت و مشخصات میکروفن قلمی ساز Rode M5

میکروفون Lewitt LCT 040
سالهاست که کمپانی اتریشی  Lewittدر بین سازندگان میکروفون، جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.و اینبار میکروفون کاندنسر LCT 040با دیافراگم کوچک، دارای وزن کم و طراحی بسیار جمع و جور است که حمل ان را بسیار اسان میکند.
این میکروفون علاوه بر یک کیف حمل، با گیره های میکروفون و بادگیر عرضه میشود.

 

قیمت و مشخصات میکروفون Lewitt LCT 040

میکروفون sE Electronics SE7
اگر از میکروفون های قلمی شناخت کافی داشته باشید، مطمعنا نباید تعجب کرده باشید که این میکروفون در این لیست قرار گرفته باشد!
شرکت sE Electronics در طراحی میکروفون هایی با کیفیت خوب و مقرون به صرفه شناخته شده است.میکروفون SE7  از متریال بسیار مستحکم و با دوامی ساخته شده است، و با تحمل فشار صوتی بالا و سوئیچ پد20- دسی بل، برای ضبط درام بسیار عالی عمل میکند.میکروفون SE7  با کیفیت بالا و ویژگی های زیادی که دارد، در این رنج قیمتی برای خرید یک گزینه ایده ال میباشد.

 

مشخصات و قیمت میکروفن قلمی

 


 

فایل های پیوست