0
محتویات سبد خرید
مقالات آموزشی
  • 1090
  • 527 مرتبه
معرفی 7 کتاب تخصصی، برای تولیدکنندگان موسیقی

معرفی 7 کتاب تخصصی، برای تولیدکنندگان موسیقی

20 اسفند 1401

قطعا شما به عنوان یک تولیدکننده موسیقی، برای اینکه پیشرفت کنید و به جدیدترین اطلاعات روز حوزه موسیقی دسترسی داشته باشید، مقالات، پادکست و فیلم های اموزشی یوتیوب ودیگر منابع را دنبال میکنید.
اما کتاب به عنوان یک منبع اموزشی، واقعا متفاوت و غیرجایگزین است!
محتوای طولانی که در فصول یک کتاب سازماندهی میشود، به نویسنده این اجازه را می دهد، تا ایده های خود را به طور کامل توسعه دهد و موضوعاتی را که درباره آنها می نویسد، به طور کامل بررسی کند.
در ادامه و دراین مقاله، ما 7 کتاب پیشنهادی در دسته بندی موضوعی ضبط، تولید، میکس، مسترینگ و کسب و کار موسیقی را به شما معرفی میکنیم.
خواندن هر کدام از این کتاب ها، برای هر تولیدکننده موسیقی ضروری و مفید میباشد.

 

کتاب شماره یک :  Modern Recording Techniques    
زمانی که شما به‌عنوان یک تولید کننده موسیقی، در بستری حرفه ای فعالیت میکنید، ندانستن جنبه های فنی کار، می‌تواند مانع از توانایی شما در برقراری ارتباط با سایر افراد در صنعت موسیقی شود.
کتاب تکنیک های ضبط مدرن، به قلم (David Miles Huber and Robert E. Runstein)، یک بینش عالی در مورد فرآیند ضبط، تولید ومیکس و مسترینگ را ارائه می دهد و زمانی که خواندن این کتاب را به پایان میرسانید، به تمام واژگان تولید موسیقی و مهندسی صوت، مسلط شده اید.

 

کتاب  Modern Recording Techniques    

کتاب شماره دو : Making Music
کتاب ساخت موسیقی(استراتژی های خلاقانه برای تولیدکنندگان موسیقی الکترونیک)، نوشته دنیس دسانتیس، حاوی نکات خلاقانه و مفیدی برای همه موسیقی دانان و تهیه کنندگان است.
این کتاب  به 74 مشکل مختلف می‌پردازد که احتمالاً در مقطعی در طول حرفه موسیقی خود با آن‌ها مواجه خواهید شد و بینشی در مورد چگونگی غلبه بر این چالش‌ها ارائه می‌دهد.
ساختار این کتاب به گونه‌ای است که یک مشکل خاص را بیان می‌کند و سپس یک راه‌حل واضح یا تعدادی راه‌حل را ارائه می‌دهد که می‌توانید ازاین راه حل های موثر برای ادامه روند تولید موسیقی استفاده کنید.

 

کتاب  Making Music

کتاب شماره سه : Music Theory for Computer Musicians
اگر دانش شما از مفاهیم مهندسی صدا، بر درک شما از تئوری موسیقی تاثیر می گذارد، یکی از بهترین کتاب ها برای شما کتاب تئوری موسیقی برای موسیقیدانان کامپیوتر، اثر مایکل هویت است.
 تئوری موسیقی در این کتاب به روش سنتی، آموزش داده نمی‌شود!
این کتاب برای اموزش مفاهیم تئوری موسیقی از محیط صفحه کلید MIDI و نرم افزار آهنگسازی و ضبط کامپیوتری مدرن استفاده می کند تا مفاهیم را را به گونه ای توضیح دهد که برای افرادی که موسیقی را در نرم افزارهای میزبان تولید میکنند، منطقی و قابل فهم باشد.

 

کتاب Music Theory for Computer Musicians

کتاب شماره چهار : The Mixing Engineer’s Handbook
کتاب راهنمای مهندسی میکس، اثر بابی اوسینسکی، شامل مقدار زیادی از توصیه ها در رابطه با راه اندازی صحیح استودیوی خانگی و حرفه ای است که به بسیاری از سؤالات مهم پاسخ می دهد. 
در زمینه محتوای مفاهیم مهندسی صدا، از این کتاب به عنوان مرجع یاد میشود.
از آنجایی که روش های بسیار متفاوتی برای میکس صدا وجود دارد، Owsinski در این کتاب به شرح روش های مختلف مهندسان صدا میپردازد.

 

کتاب  The Mixing Engineer’s Handbook

کتاب شماره پنج : The Art of Mixing
کتاب هنر میکس، نوشته دیوید گیبسون، یک کتاب درسی مهندسی صوتی استاندارد است که مراحل پایه ای و مهم  میکس را توضیح می دهد.
این کتاب شامل طرح‌های ترکیبی مختلف برای ژانرهای مختلف است که به ویژه برای مبتدیان مفید است و می‌تواند به عنوان یک راهنمای مرجع عالی، به شما در حرفه تولید موسیقی کمک کند.

 

کتاب The Art of Mixing

کتاب شماره شش : Master Handbook of Acoustics 
اکوستیک اتاق یکی از عوامل مهم در پروسه تولید موسیقی است و این اطمینان را برای شما ایجاد میکند که بتوانید در حین انجام میکس ومسترینگ، تصمیمات درستی را بگیرید.
حتی اگر بهترین تجهیزات انالوگ و دیجیتال را در اختیار داشته باشید، در نهایت برای رسیدن به یک خروجی مطلوب، نیاز به یک اتاق کار اکوستیک دارید!
این کتاب به خوبی شما را با اطلاعات پایه ای اکوستیک اشنا میکند و به شما اجازه میدهد بعد از مطالعه کتاب و درک مبحث اکوستیک، حداقل کارهایی که ممکن است به بحث شنیداری و اکوستیک اتاق کمک کند را خودتان برسی وانجام دهید.

 

کتاب Master Handbook of Acoustics 

کتاب شماره هفت : All You Need to Know About the Music Business
همه چیزهایی که باید درمورد تجارت موسیقی بدانید!
کتابی جامع درباره قانون های مهم در تجارت و صنعت موسیقی،  که توسط وکیل موسیقی دونالد اس. پاسمن نوشته شده است.
اگر به عنوان یک نوازنده، تهیه کننده یا مهندس صدا، در آستانه کار حرفه ای هستید، مطالعه این کتاب برای شما کاملا ضروری است.

کتاب شAll You Need to Know About the Music Business

 

فایل های پیوست