0
محتویات سبد خرید
ماژول رسانه
  • 73
  • 196 مرتبه
معرفی استودیو Kohlekeller Studio

معرفی استودیو Kohlekeller Studio

25 دی 1401

ما در این مقاله با همراهی Kristian “Kohle” Bonifer، موسس استودیو Kohlekeller درکشور آلمان،در مورد راه اندازی استودیو،تجربیات ضبط گروه های متال  و پروژه های دیگرش صحبت می کنیم.
از چه  زمانی فعالیت خود را شروع کردید و چرا استودیو شما راه اندازی شد؟ 
من استودیو Kohlekeller را در سال 1999 در همان ساختمانی که زندگی میکردم ،راه اندازی کردم.در واقع با دو دستگاه Alesis ADAT و یک کنسول میکس آنالوگ 24 کانالی Tascam اتاق خواب خانه ام را به یک اتاق کنترل تبدیل کردم که در ان مقطع زمانی شروع خوبی برای ضبط یک دسته از گروه‌های متال محلی بود.
 از آنجا به بعد استودیو با گذشت زمان رشد بیشتری کرد و اتاق های بیشتری از خانه به اتاق کنترل یا اتاق ضبط صدا تبدیل شد.و در سال 2010 با تغییر مکان وانتخاب ساختمانی بزرگ تر،استودیو جدید را با دو اتاق کنترل اصلی،یک اتاق برای ویرایش، یک اتاق ضبط مخصوص آواز و اتاق ضبط برای اجراهای زنده،راه اندازی کردم.

 

موسس استودیو Kohlekeller درکشور آلمان

چه کسی به شما در ساخت، تنظیم یا ارتقاء فضای استودیو کمک کرد؟
اتاق مخصوص اجراهای زنده  توسط Thomas Jouanjean از مجموعه Northward Acoustics طراحی و آکوستیک شده است که او مجموعه ای از استودیوهای مسترینگ بسیار معروف مانند (Sterling Sound Nashville) را قبلا طراحی کرده است .
اتاق کنترل دوم هم توسط Fritz Fey، طراح مشهور استودیو آلمانی که همچنین بنیانگذار مجله آلمانی "Studio Magazin" است، طراحی شده است.
تا به حال چه هنرمندان، مجریان یا سازندگانی با استودیو شما همکاری داشته اند؟
ما معمولا در زمینه ضبط، تولید ومیکس و مسترینگ، طیف گسترده ای از سبک ها را پوشش می دهیم،اما به صورت تخصصی در زمینه موسیقی متال فعالیت میکنیم و تا به الان با  گروه‌های پاور متال مانند «Powerwolf» و گروه های مدرن متال مانند «Electric Callboy» و Death Metalو«Aborted» در طول سالها همکاری گسترده ای داشته ایم.

 

طراحی و آکوستیک

اعضای تیم استودیو را معرفی کنید؟
من کریستین کوهل (Kristian Kohle) به همراهی دو همکارم کای استالنبرگ(Kai Stahlenberg) و دانیل کلار(Daniel Claar) در این استودیو فعالیت میکنیم.
حال و هوای کلی استودیو را چگونه توصیف می کنید و چه تعادلی بین ایجاد یک صدای عالی در مقابل یک فضای عالی وجود دارد؟
به نظر من در این روزها ایجاد حال و هوای خوب و ایجاد فضایی برای تمرکز هنرمندان،بیشتراز گذشته مهم شده است. البته که اتاق‌هایی با اکوستیک و تجهیزات خوب،هنوز هم برای تولید صدایی با کیفیت مهم هستند، اما با پیشرفت زیادی که در تجهیزات و ضبط خانگی ایجاد شده است ،استودیوهای حرفه ای نیاز به دلایل بیشتری برای متقاعد کردن مشتریان خود و رزرو آنها دارند.
هنرمندان تنها در صورتی استودیو شما را رزرو می کنند که در مقایسه با استودیوها و یا مکان های دیگر متقاعد شوند که میتوانند در محیطی بهتر و با کیفیت بیشترکارهای خود را انجام دهند.
در همین راستا استودیو Kohlekeller در منظره ای زیبایی قرار دارد ونور روز و فضایی بسیار دنج را در اختیار هنرمندان قرار میدهد تا در این مجموعه نه تنها صدایی عالی، بلکه با فضایی جذاب تر،ایده های خلاقانه خود را نیز ارائه دهیم. 
در مورد همکاری از راه دور در استودیوی خود با برنامه هایی مانند Audiomovers چه احساسی دارید، آیا از آن استقبال می کنید یا جادوی اتاق را تغییر می دهد؟
ما این روزها با بسیاری از استودیوهای دیگر همکاری می کنیم، اما هنوز از هیچ یک از آن برنامه ها استفاده نکرده ایم و نیاز به برسی بیشتری دارد.

 

تجهیزاتی در این استودیو

از چه تجهیزاتی در این استودیو استفاده میکنید؟
خوشبختانه ترکیب خوبی از تجهیزات آنالوگ و دیجیتال را در تمام اتاق های کنترل  استودیو داریم. میزکار از API، Cranborne، Chandler، Crane Song، Heritage و بسیاری دیگر از تجهیزات انالوگ تکیل شده است
یک مجموعه میکروفون بسیار بزرگ از میکروفون‌های Neumann، AKG، Austrian، Gefell، sE Electronics برای ضبط وکال و انواع ساز ها به ویژه گیتار وجود دارد.
و عمدتا از مانیتورهای Eve Audio و Amphion ، کارت صدا و رابط صوتی از SSL MX4 و نرم افزار Steinberg's Cubase استفاده میکنیم.
ما همچنین مجموعه بزرگی از درام ها، سنج ها و امپ ها گیتار را در اختیار هنرمندان قرارمیدهیم وبسیاری از نوازندگان گیتار و درامز دوست دارند ضبط های خود را در این انجام دهند زیرا می دانند که مجموعه بزرگی از سازها و تجهیزات عالی برای انتخاب وجود دارد و این موضوع برای آنها مهمتر از تجهیزات استودیویی میباشد.

 

کارت صدا و رابط صوتی

آیا هنرمندان می توانند در استودیوی شما بمانند و اگر چنین است چه شرایطی برایشان فراهم است؟
بله  ما یک آپارتمان کوچک داریم که در آن نوازندگان می توانند در طول تولید موسیقی در انجا زندگی کنند و همه امکانات برای استراحت و ارامش هنرمندان در این مکان فراهم است.
در مورد اتاق های استودیو و دلیل طراحی آنها به این شکل،با ما صحبت کنید.از آنجایی که اتاق ها بخشی از یک خانه معمولی هستند و به عنوان یک استودیوی موسیقی طراحی نشده اند، باید با ابعادی که وجود داشت کنار می آمدیم.
تنها اتاقی که از ابتدا طراحی شده است، اتاق نشیمن است.این اتاق بر اساس درام طراحی شده وبه صورت ویژه ا از جذب فرکانس بالا اجتناب کردیم تا صدایی باز و تهاجمی به آن بدهیم که برای درام های راک و متال فوق العاده است.

استودیوی موسیقی

بزرگترین رویایی که در حال حاظر داری؟
رویای من این است که به گذشته سفر کنم تا شاهد چگونگی تولید راک و متال در دهه های 70، 80 و اوایل دهه 90 باشم. من معتقدم که می توانیم از آن روزهای قبل از انقلاب دیجیتال چیزهای زیادی بیاموزیم.
آیا پروژه های دیگری در دست اجرا دارید؟
بله! من به تازگی آکادمی ضبط، میکس و مسترینگ خودم را به نام Kohle Audio Kult راه اندازی کرده ام! و این کار را با وارن هاارت ازمجموعه Produce like a Pro انجام میدهم.

 

 

فایل های پیوست