0
محتویات سبد خرید
ماژول رسانه
  • 1112
  • 133 مرتبه
معرفی بهترین استودیوهای ضبط موسیقی در جهان

معرفی بهترین استودیوهای ضبط موسیقی در جهان

14 اردیبهشت 1402

موسیقی یکی از هنرهایی است که بدون شک در سراسر جهان علاقه‌مندان بسیاری دارد و از آنجایی که ضبط و تولید موسیقی از ابزارهای کلیدی و مهم در این صنعت است، استودیوهای ضبط موسیقی نقش بسیار مهمی در این حوزه دارند.
استودیوهای ضبط موسیقی مکان‌هایی هستند که هنرمندان می‌توانند به خلق و ضبط آثار موسیقیایی خود بپردازند و این استودیوها با تجهیزات پیشرفته و امکانات مناسبی که دارند به هنرمندان کمک می‌کنند که تجربه صدای بهتری را برای شنوندگان موسیقی فراهم کنند.
با وجود اینکه بیش از 100 استودیوی حرفه ای در جهان وجود دارد، اما تعداد محدودی از استودیوهای ضبط موسیقی به دلیل تجهیزات پیشرفته، فضای مناسب برای ضبط و تولید موسیقی، دستیاران حرفه‌ای و برخوردهای حرفه ای با هنرمندان‌شان، برتری خاصی را نسبت به سایرین دارند.

 

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین استودیوهای ضبط موسیقی در جهان را به شما معرفی کنیم.
 

Abbey Road Studios
استودیو Abbey Road در شمال لندن کشورانگلستان قرار گرفته است و به عنوان یکی از مهم‌ترین استودیوهای ضبط موسیقی در جهان شناخته میشود. اولین ضبط موسیقی در این استودیو در سال ۱۹۳۱ انجام شده و از آن زمان به بعد،Abbey Road  به عنوان یکی از محبوب‌ترین مراکز ضبط و تولید موسیقی در بین هنرمندان و مردم به محبوبیت زیادی رسیده است.
استودیو Abbey Road برای ضبط آلبوم محبوب The Beatles "Abbey Road" به شهرت جهانی رسید و در ادامه هم برای تولید موسیقی با بسیاری از هنرمندان مشهور از جمله  Pink Floyd، Radiohead، U2، Kanye West  و Adele، همکاری داشته است.
استودیو Abbey Road از تجهیزات حرفه‌ای کلاسیک و مدرن مانند میکسر‌های neve، دو دستگاه Tape Machines و دو دستگاه  Studer Tape Machines، مجموعه‌ای از میکروفون‌های کلاسیک و حرفه‌ای آنالوگ و دیجیتال و تجهیزاتی برای تولید و تدوین موسیقی، بهره میبرد.
علاوه بر این موارد، استودیو Abbey Road به دلیل نحوه برخورد حرفه‌ای و مهیا کردن محیطی آرام و دلنشین برای هنرمندان، شناخته شده است.

معرفی بهترین استودیوهای جهان

Capitol Studios
استودیو Capitol Studios درسال 1956 در لس آنجلس، کالیفرنیا تاسیس شد و و از آن زمان به بعد، بسیاری از آثار برجسته‌ دنیا در این استودیو ضبط وتولید شده‌اند.
استودیو Capitol Studios با تجهیزات حرفه‌ای، تخصصی و پیشرفته، از جمله میکسر فوق‌العاده و ۳۵۰ میکروفون متفاوت، به همراه نیروی کار کم‌نظیر و با سابقه، به یکی از بهترین استودیوهای ضبط موسیقی در جهان تبدیل شده است.
 این استودیو دارای هشت اتاق اکوستیک ویژه با طراحی و میکروفون گذاری و خروجی صدای متفاوت است که  با هدف های مختلف ساخته شده است.بزرگترین فضای ضبط این استودیو  اتاق A میباشد که در ان هنرمندانی چون فرانک سیناترا؛سام اسمیت و ...اقدام به ضبط موسیقی خود کرده اند.
سرویس انلاین، سفارش و انجام پروژه های میکس ومسترینگ هم به تازگی به خدمات این استودیو اضافه شده است.

معرفی استودیو Capitol Studios

Air Studios
استودیوی Air یکی از مشهورترین و قدیمی‌ترین استودیوهای ضبط صدا در لندن، انگلستان است. این استودیو در سال 1969 توسط جورج مارتین، تهیه کننده موسیقی مشهور بریتانیایی که بیشتر به خاطر کار با گروه بیتلز شناخته می‌شود، تأسیس شد. 
ضبط آلبوم‌هایی مانند "The Dark Side of the Moon" از گروه پینک فلوید، "Songs in the Key of Life" ، "Innervisions" ، و "Bad" از مایکل جکسون به عنوان برخی از مهم‌ترین کارهایی هستند که در استودیوی Air ضبط شده‌اند. 
این استودیو همچنین محل ضبط موسیقی برخی از فیلم‌های مشهور هالیوودی مانند "Indiana Jones and the Temple of Doom" و "The Empire Strikes بوده است. 
فضای تالار این مجموعه که Lyndhurst نام‌دارد یکی از بزرگترین فضاهای ضبط در جهان است که میتواند یک سمفونی کامل به همراه یک گروه کر را به طور همزمان در خود جای دهد.این مجموعه دارای اکوستیک استثنایی است و با تجهیزات پیشرفته و ویژگی های خاص طراحی شده است.

معرفی استودیو Air Studios

Metropolis Studios
استودیو مترو پلیس واقع در لندن؛قبل از تبدیل شدن به یک استودیوی ضبط موسیقی؛بخشی از یک نیروگاه برق بود که در سال 1901ساخته شده بود.درسال 1986گروهی از سرمایه گذاران و کارافرینان به رهبری مهندس صدا کری تیلور تصمیم به ساخت استودیویی حرفه ای گرفتند و مترو پلیس را افتتاح کردند.
نکته جالبی که درمورد این استودیو قابل ذکر است، ارائه امکانات ویژه به هنرمندان است.متروپلیس به مشتریان خود این امکان را میدهد تا در اتاق های لوکس مجموعه استودیو زندگی کنند ‌و به استودیوها و پارکینگ ها و همچنین تلویزیون و سایر امکانات رفاهی دسترسی داشته باشند.

معرفی استودیو Metropolis Studios

HANSA STUDIO
استودیوی HANSA واقع در برلین المان ؛محل زندگی هنرمندانی همچون Tunstall,Depeche Mode,Green Day بوده است.برادران توماس و پیتر کیزل, لیبل Hansa را درسال 1962تاسیس کردند.
دراوایل تا اواسط دهه 80 اکثر تولیدات تحت نظارت مایکل بلیکی به عنوان تهیه کننده بود و بسیاری از هنرمندان از جمله, Tangerine Dream,lggy pop Snow Patrol ، در انجا به ضبط موزیک‌های خود پرداختند.
این استودیو در حال حاظر به مجموعه وسیعی از تجهیزات انالوگ‌کلاسیک و اتاق هایی با کاربرد اسان برای انجام کارهای موسیقی  مجهز شده است.

معرفی استودیو HANSA STUDIO

Question De Son
این استودیو در مرکز شهر پاریس در منطقه شیک Porte Saint-Denis واقع شده است.این استودیو توسط جردن کوبی و فردریک وکتول که ساختمان را به عنوان یک کارخانه نساجی سابق خریداری کردند، تاسیس شد.
آنها کل پروژه را از ابتدا تا انتها با کمک مهندس اکوستیک، میشل دولوک طراحی واجرا کردند.این استودیو از بهترین و به روز ترین تجهیزات استودیویی  انالوگ و دیجیتال بهره میبرد.

معرفی استودیو Question De Son

Real World Studios
استودیوی Real World Studios در محیطی روستایی و در نزدیکی شهر Bath  در جنوب غربی انگلستان قرار گرفته است.این استودیو یک مرکز ضبط مسکونی منحصر به فرد است که در ان هنرمندان،تهیه کنندگان،ومهندسان میتوانند از حواس پرتی های روزانه خود فرار کنند و فقط روی ساخت موسیقی تمرکز کنند.
استودیوی Real World Studios در سال 1987 با هدف ایجاد محیطی عالی برای ضبط صدا افتتاح شد.تمرکزمجموعه بر این موضوع بود که هنرمندان تا حد امکان احساس راحتی کنند و بتوانند همه در یک اتاق با نور طبیعی وفراوان به فعالیت خودشان ادامه دهند.
معرفی فضاهای مهم Real World Studios
اتاق بزرگ: فضای وسیعی که برای قرار دادن گروه موسیقی، تولیدکننده و مهندسان برای سهولت ارتباط طراحی شده است. 
اتاق چوبی: اتاقی که برای ظبط های کوچک در نظر گرفته شده است و به اتاق بزرگ راه دارد .
اتاق قرمز: اتاقیست که  برای میکس،تولید و نوشتن در نظر گرفته شده است.

معرفی استودیو Real World Studios

 

فایل های پیوست